2011-ben a 3D-s kijelzők iránt óriási lett a rajongás, azonban ez néhány hónap alatt lecsillapodott, és azóta nem igazán vált ki érdeklődést senkinél. Egy ideje az Ultra HD-s televíziókban látja az ágazat a megváltót, azonban az elemzők sokkal óvatosabbak ezzel a prémiumtechnológiával.
Az IHS iSuppli elemzői szerint a 3D-s TV mikor piacra került, a tévézés átalakulását ígérte, azonban a hozzá fűzött reményeket egyáltalán nem tudta beváltani. A 3D legnagyobb baja a tartalmak hiánya, a magas ár és a kényelmetlen technológiai megoldás (szemüveg) voltak. A 4K-s felbontást sem tartják feltétlenül olyan ígéretesnek, mint egyesek remélik. A gyártók például abban bíznak, hogy akár 4 millió Ultra HD-s tévét is eladhatnak az idei évben.
A 4K előnye ugyanakkor a 3D-vel szemben, hogy tartalom valószínűleg lesz hozzá, és ha nem is, a meglévőt fel tudják konvertálni. Nincs szükség szemüvegekre sem a használatához, a tévécsatornák pedig igyekeznek nyitni az UHD felé.
A tévégyártók nem szeretnék megismételni a 3D sikertelenségét, a fogyasztói kereslet mértékét ugyanakkor még jókora homály fedi. Az iparági várakozásokkal szemben az elemzők kisebb eladásokat remélnek, amibe a tévék iránti kereslet hiánya, a tartalmak érkezésének kérdéses ideje és a magasabb költségek is bejátszanak.