A nemzetközi szinten elfogadott és használt vállalatirányítási- és menedzsment szoftverek egyik legnagyobb gyártója, a német SAP - saját piaci politikáját felülbírálva - partnerei számára ismét elérhetővé tette korábbi vállalattámogatási rendszerét.
Döntését elsősorban a nagy felhasználói csoportok nyomása indokolta, amelyek nem nézték jó szemmel, hogy a vállalat egy új, összetettebb feladatok ellátására alkalmas, ámde a korábbinál jóval drágább szoftvercsomaggal cserélte fel eddigi megoldását.
A szoftvercég azzal indokolta korábbi vállalattámogatási rendszerének újbóli elérhetővé tételét, hogy szerette volna "demonstrálni a felhasználói elégedettségével kapcsolatos elkötelezettségét", ám a valós ok bizonyára az volt, hogy az elmúlt évben a végfelhasználói elégedetlenség nyomán a cég számos korábbi üzletfele elpártolt az SAP-től.
Annak érdekében, hogy kiengesztelje felhasználóit, és hatékonyan demonstrálhassa új, drágább megoldásainak költséghatékonyságát, a vállalat múlt decemberben ideiglenesen befagyasztotta árait, és a legnagyobb globális felhasználói szövetségével, a SUGEN-nel közösen elindított egy nemzetközi tesztelési programot.
Az SAP vezetői szerint a korábban megszokott rendszer újbóli piacra dobása "lehetővé teszi, hogy valamennyi felhasználó a számára legkedvezőbb konstrukciót választhassa".
"Üdvözöljük az SAP döntését: örömünkre szolgál, hogy a vállalat a felhasználókra - tagjainkra - bízza a döntést, hogy melyik megoldását alkalmazzák. Lépésük azt mutatja, hogy az SAP meghallgatja a hozzánk hasonló felhasználási szövetségek - saját ügyfelei - véleményét" - nyilatkozta Alan Bowling, a SAP egyesült királysági és írországi felhasználói csoportjainak elnöke.