Az idei ünnepi szezonban a Cincinnati (CVG) nemzetközi repülőtéren az utazók először adhatnak le és vehetnek át érintés nélküli rendeléseket. Az Ottonomy Inc. a múlt héten jelentette be, hogy Ottobot kézbesítőrobotjainak flottája már elérhető a CVG repülőtéren. A vállalat állítása szerint ez az első teljesen autonóm étel-, ital- és életmódtermék kiszállító rendszer repülőtéri környezetben.
"Ottobotjainkkal biztonságos és védelmező tapasztalatot tudunk nyújtani, automatizált, érintés nélküli étel- és italszállítással, valamint kiskereskedelmi termékek kiszállításával. A COVID-19 megváltoztatta mindannyiunk interakcióját és az utazáshoz való viszonyát, így az érintésmentes szállítás még relevánsabbá és nélkülözhetetlenebbé vált" - nyilatkozta Ritukar Vijay, az Ottonomy társalapítója és vezérigazgatója.
Az Ottonomy elmondta, hogy elsődlegesen a kiskereskedők és éttermek számára nyújt segítséget a beltéri és kültéri érintésmentes kiszállítások automatizálásában. Az Ottobotok a Santa Monica-i (Kalifornia) vállalat saját fejlesztésű Contextual Mobility navigációs technológiájának segítségével önállóan navigálnak a tömegben és a kiszámíthatatlan környezetben. Egy felhőalapú eszközcsomag teszi skálázhatóvá és rugalmassá a robotflottát, lehetővé téve a repülőtér különböző területein telepített mobil robotok irányítását - közölte az Ottonomy.
A CVG-n 2019-ben több mint 9,1 millió utas fordult meg. A repülőtér mind az utas-, mind a teherszállítási műveletek terén diverzifikált, éves gazdasági hatása 6,8 milliárd dollár. Ez Észak-Amerika hetedik legnagyobb teherszállító repülőtere, ahol az Amazon Air elsődleges amerikai csomópontja és a DHL Express Global Superhubja is található.
Az Ottobotok eredeti kísérleti projektje a CVG-n 2020 végén kezdte meg működését. A partnerek visszajelzéseket gyűjtöttek a résztvevő utasoktól, többek között az élményre, a költségekre és az autonóm kiszállítás iránti igényre vonatkozó részletekre voltak kíváncsiak. Ezek az élő robotkiszállítások további kutatásokat alapoznak meg a program és a felhasználói élmény továbbfejlesztéséhez.
Az utasok mostantól közvetlenül a CVG repülőtér B csarnokában lévő helyükre rendelhetnek érintés nélküli kiszállítást, amelyet egy autonóm robot teljesít. Az ügyfelek a Paradies Lagardere által üzemeltetett egyes kiskereskedelmi üzletekben árusított "kapd és vidd" ital- és utazási cikkeket az orderatcvg.com oldalon keresztül mobileszközökön keresztül választhatják ki.
A vásárlók telefonjukon állapotfrissítéseket kapnak, valamint egy egyedi QR-kódot, amelyet a robot felső kamerájával beolvasva kinyithatják a biztonságos rekeszt, hogy átvehessék a termékeket. A teljes kiszállítási élmény érintésmentes - jegyezte meg a robotgyártó.
"A CVG-nél újradefiniáljuk az utazási élményt azáltal, hogy a tehetség és a technológia kombinálásával innovatív megoldásokat kínálunk. Az innováció kultúráját építettük ki a repülőtéren, és izgatottan várjuk, hogy az Ottonomyval együttműködve tesztelhessük és fejleszthessük ezt a technológiát élő, repülőtéri környezetben" - mondta Candace McGraw, a CVG repülőtér vezérigazgatója.