A DisplaySearch felmérése szerint az elmúlt évben az LCD tévék részesedése az összes régióban jelentősen megnőtt, ami számszerűsítve a fő régiókban majdnem eléri a 90 százalékot (Japán 86 százalék, Nyugat Európa 84 százalék, Észak Amerika 78 százalék). A szállítások tekintetében Európa vezeti a tabellát 32 százalékkal, szemben Észak Amerikával, ahol tavaly 33 százalékról 31 százalékra esett vissza a szállítás.
A tavalyi év során produkált 56 százalékos piaci növekedés azt jelenti, hogy az LCD tévék már a teljes televíziópiac 47 százalékát birtokolják, szemben a hagyományos katódsugárcsöves- és plazmatévékkel, amik már csak 46, illetve 7 százalékos részesedéssel bírnak.
Az elemzők és szakemberek szint az LCD népszerűsége a sokoldalúságában rejlik, mivel ez az egyetlen technológia, amiből 20 hüvelyknél kisebb típusokat is gyártanak -- ebből kifolyólag rengeteg felhasználási területen alkalmazható. Természetesen az sem elhanyagolandó tény -- ami ismét az LCD felé billenti a mérleg nyelvét --, hogy méreteit tekintve sokkal vékonyabbak, mint a hagyományos CRT televíziók, ami könnyebb elhelyezést kínál azok számára is, akik egyébként kevesebb hellyel gazdálkodnak.
? Bajban van a plazma és a projektoros technológia?