Az Apple április 24-én, kevesebb mint két hét múlva adja ki legújabb, a 2012-es üzleti év második negyedére vonatkozó pénzügyi jelentését. A Fortune magazin elemzése szerint a gyártó nagyjából 26-44 millió iPhone-t adott el a március 31-vel zárult negyedévben; az elemzők 35,1 millió darabot saccolnak. Ha pontos a becslésük, a cég valamivel kevesebb almalogós okostelefont passzolt el, mint az előző negyedévben.
A cupertinói cég februárban, első negyedéves pénzügyi eredmények ismertetésekor 37 millió iPhone kiszállításáról számolt be. A legendás, új üzleti szegmenst teremtő okostelefonból eddig összesen 175 millió kelt el. A 2011-es fiskális évben a számok stagnálni látszottak: az új készülékek eladását nagyban visszavetette az Android-kompatibilis okostelefonok piaci dömpingje; tavaly októberben azonban, az iPhone 4S bemutatását követően ismét megugrottak az eladások.
Annak ellenére, hogy az OEM (saját gyártású) készülékek piacát továbbra is a Samsung dominálja, az Apple egyelőre megállíthatatlannak látszik: a cég 2011-ben éves szinten 85 százalékos növekedést produkált. Egyetlen év alatt több iOS-kompatibilis okos eszközt adtak el, mint ahány Mac számítógépet három évtized alatt - nem véletlen, hogy a szakértők szerint a gyártó legújabb, bemutatás előtt álló operációs rendszere, az OSX 10.8 „Mountain Lion” sokkal inkább hasonlít majd az iPhone-okon és iPadeken futó mobil operációs rendszerre, mint egy hagyományos „asztali szoftverre”.
Az Apple a várakozások szerint bevételei felét továbbra is az iPhone készülékek eladásaiból fogja beszedni. Kérdés, hogy az iPad 3 piacra dobása elegendő volt-e ahhoz, hogy ellensúlyozza az okostelefonok eladásainak lassuló növekedését. A szakértők szerint valószínű, hogy a számok kiegyenlítik egymást: bár a felhasználók valószínűleg az olcsóbb, 199 dollár körüli áron kínált 16 GB-os iPhone-modelleket vásárolták inkább, a 499 dolláros alapáron kínált új tabletek iránti kereslet alaposan megdobhatta a bevételeket.