A londoni ZenithOptimedia médiakutató cég szakértői korábban ezt a rohamos növekedést 2009-re várták. A leggyorsabban Közép-Kelet-Európában és a Közel-Keleten bővül az internetes hirdetések piaca. Az internetes reklámkiadások az idén 28 százalékkal növekednek, míg az egyéb médiumokban mindössze 3,7 százalékkal. A médiakutató szerint 2006-2009 között összességében hatszor nagyobb ütemben bővül majd a reklámkiadás az interneten, mint a hagyományos médiumokban. Ennélfogva 2009-ben az online-költés az összes arányában átlagosan 8,7 százalékot fog kitenni a jelenlegi 5,8 százalék helyett.
Kálmán Tamás, az ETARGET cég magyarországi vezetője úgy véli, hogy keresőmarketing már nem csak a keresőkben való megjelenítésről szól, hanem a tartalom megjelenésről is (például célzott hirdetések cikkeknél). A jővőben főleg ezekre a szolgaltatásokra szeretne a cég összpontosítani, ugyanis a tartalom megjelenések száma meghaladja a keresők használatát. Az ETARGET árpilis és május hónapban is több mint 1 milliárd hirdetést jelenített meg partnerportáljain.
Rendszeresen internetezők arányának változása életkor szerint
Forrás: TNS-NRC InterBus
A gyors bővülés egyik oka, hogy az elmúlt években folyamatosan nőtt az internetezők aránya. 2003 végén még csak 17 százalék internetezett rendszeresen, tehát három év alatt megduplázódott a használók száma. A 34 százalékos penetráció ugyanakkor nemzetközi viszonylatban még mindig alacsony: nem csak az USA vagy a skandináv országok kiemelkedően magas penetrációs szintjéhez képest, hanem az EU 50 százalék feletti átlagához viszonyítva is.
Az internet penetráció az átlagosnál lényegesen magasabb a 15-24 évesek körében: e korcsoport közel kétharmada internetezik. A fővárosban 48, az 50 ezernél több lakossal rendelkező városokban 45 százalék az internet használók aránya. A társadalmi státusz is jelentősen befolyásolja, hogy valaki internetezik-e vagy sem: az A státuszúak 76, a B státuszúak 44 százaléka használja a világhálót, míg a D és E státusszal rendelkezők mindössze 6 százaléka internetezik.