A CNN/Money arról számolt be, hogy a Theseus kódnevű projektet - amely mögött többek közt olyan cégek állnak, mint a SAP AG és a Siemens AG -, 120 millió eurós összeggel támogatja majd az Európai Unió. A szemantikus keresőmotor a tervek szerint "érteni fogja" a mondatokat, és ennek megfelelően keres majd. A mai megszokott keresési módozatok helyett, melyek csak egyszerűen kulcsszavakat keresnek és azonosítanak, a szemantikus keresés megérti a kontextust és a jelentést, ezért sokkal valószínűbb, hogy olyan találatokat dob fel, melyek kapcsolatban állnak azzal, amit a felhasználó valóban keres. Pontosabb találatokkal pedig elképesztően sok időt spórolhat meg a felhasználóknak.
Annak ellenére, hogy ez közvetlen konkurense lehet a Google-nak, Trip Chowdhry, a Global Equities Research munkatársa úgy véli, hogy a Google valószínűleg inkább együttműködik majd és előnyt kovácsol a Theseus projekt képességeiből, mintsem versenyezni próbál majd vele. "Nem látom úgy, hogy ez fenyegetés lenne a Google számára. Ha kijönnek majd a szemantikus kereséssel, a Google indexelni fogja, és fel fogja használni a rajta keresztül indított keresésekhez, mint ahogy a Wikipédiával is teszi."
A Theseusszal kapcsolatos munka kezdetben egy maroknyi nagy cég kezében lesz, de végül kisebb cégek közt osztják majd fel, melyek bizonyos kutatási területekre fókuszálnak majd. A Theseus maga eredetileg a Quaero kódnevű projektnek, az EU saját keresőmotor fejlesztési kezdeményezésének volt a része.
Az, hogy leválasztották róla, annak az egyet nem értésnek köszönhető, hogy mi legyen a Quaero fő célja: szemantikus szövegkeresés, multimédiás keresési képesség, vagy fejlett képkeresési technológia kifejlesztése. Míg a Theseus előrehalad a finanszírozás révén, addig a Quaero jövője már kevésbé biztos és kérdéses, hogy képes lesz-e tartani a lépést a Microsoft és a Google fejlesztéseivel és agresszív piaci magatartásával. Az mindenesetre érdekes, hogy a Theseus oldalán is ott virít a jól ismert "Ads by Google" hirdetési doboz.