A kínai Envision AESC Group 2024-ben kezdi meg olyan akkumulátorok tömeggyártását, amelyek legalább 1000 kilométeres hatótávolságot teremtenek egy elektromos járműnek - értesült a Nikkei.
Az Envision minden egyes autóban megduplázza az akkumulátorcellák számát, ami nehezebbé teszi a járműveket, de az előnye a megnövekedett hatótávolság lesz. A vállalat azt is reméli, hogy az évtized végére a jelenlegi szint tízszeresére növelheti a gyártási kapacitását.
Az cég a Nissan Motor beszállítójaként, és a Nissan Leaf akkumulátoráról is gondoskodik, amelynek a jelenlegi hatótávolsága 450 kilométer körül van. Az új fejlesztésben szorosan egymás mellé kerülnek a cellák, ami javítja a tárolási hatékonyságot, illetve a töltési időt mintegy 30 százalékkal csökkenti, ami így már nem éri el a 20 percet.
Az Envision a Tokióhoz közeli Ibaraki prefektúrában kezdi meg egy új üzem építését, amely 2024-ben kezdi meg a termelést. Itt hozzák létre az új akkumulátorok gyártósorát is, amely a telephelyen belüli napelemek energiáját használja majd, így nullára csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást.
A kínai cég további célja, hogy piacra dobjon egy teljesen szilárdtest-akkumulátort. A 2020-as évek végéig új üzemeket épít Japánban, Kínában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban és az Egyesült Államokban, illetve a teljesen szilárdtest-akkumulátorok és lítium-ion akkumulátorok gyártási kapacitását több mint 1,1 millió elektromos járműnek megfelelő szintre bővíti.
Az Envision AESC-ben az Envision Group kínai megújuló energiával foglalkozó vállalatnak 80 százalékos részesedése van, míg a Nissan a fennmaradó részt ellenőrzi. Az Envision AESC 2020-ban a szállítási volumen alapján a világ hetedik legnagyobb akkumulátorszállítója volt.
A vállalat által szállított akkumulátorok mintegy 90 százaléka jelenleg a Nissanhoz kerül. A cég azonban reméli, hogy más japán, kínai és európai autógyártókkal is bővítheti ügyféllistáját, így 2025-re már ezekhez fog kapcsolódni az összes tranzakció mintegy fele - mondta Shoichi Matsumoto vezérigazgató a Nikkeinek adott interjúban.
Az elektromos járművek akkumulátorai iránti globális kereslet növekedésével párhuzamosan egyre nagyobb aggodalomra ad okot a nyersanyagellátás. A nagy autógyártók már most is dolgoznak a ritka fémek és más kritikus ásványi anyagok biztosításán. Az Envision AESC elmondta, hogy a Nissan, a Renault és a Mitsubishi Motors szövetségével együtt fog megjelenni ezeken a piacokon - tette hozzá Matsumoto.