Az Apple 4,3 százalékos piaci részesedésével és 14,1 millió leszállított telefonnal járult hozzá a globális mobilpiachoz a júliustól szeptemberig terjedő időszakban. 2009 azonos időszakához viszonyítva duplázott a cég.
A Nokia 110,4 millió kiszállított mobillal továbbra is vezető pozícióban van, a második hely pedig a Samsungot illeti 71,4 millió darabbal. Az LG 28,4 millió készüléket adott el így a harmadik helyre került.
?Az LG gyenge okostelefon-kínálata miatt vesztett teret, míg a Nokia alkatrészhiánnyal küzdött, ami - a becslések szerint néhány millió darabbal - visszafogta szállításait a belépő szintű telefonok terén." mondta Neil Mawston, a Strategy Analytics igazgatója. Arról is szó esett, hogy a harmadik negyedévben minden eddiginél keskenyebbre zárult a szakadék a Nokia és a Samsung között.
A BlackBerry gyárója, a Research in Motion épp a harmadik negyedévben szorult vissza az ötödik helyre az Apple erős felhozatalának köszönhetően. A RIM 12,4 millió készüléket forgalmazott ebben az időszakban.
A harmadik negyedévben a Strategy Analytics számításai szerint 327 millió telefon kelt el a teljes mobil piacon.
Nemrégiben egy elemzőkkel folytatott telefonos konferencián Steve Jobs, az Apple vezetője úgy nyilatkozott, nem gondolja, hogy a RIM visszaszerezheti pozícióját a negyedik negyedévben:
?Most hagytuk le a Research in Motion-t. Úgy látom, hogy nem zárkóznak fel hozzánk a belátható jövőben" mondta Jobs, aki szerint ehhoz ki kellene mozdulnia a RIM-nek kényelmi zónájából és szoftverplatform céggé (is) kellene válnia.
Az Apple egyértelműen az iPhone 4-nek köszönheti felemelkedését, amelyet épp egy héttel a harmadik negyedév kezdete előtt mutattak be a legnagyobb piacokon. A negyedév során a világ legnagyobb részén már elérhetővé vált, végül szeptember 25-én Kínába is megérkezett. Az Apple előző modellje, az iPhone 3GS még párhuzamosan kapható, így nem kizárólag az iPhone eladások adják az impozáns 14,1 millió darabot.
A Piper Jaffray által végzett közvélemény-kutatás szerint
az iPhone 4 tulajdonosok zömének előtte is iPhone-ja volt,
de a második leggyakoribb bázis a BlackBerry.
(Forrás: Nonstop Mobil)
A Strategy Analytics szerint mára maroknyi cég fenyegeti a RIM pozícióját. Az ötödik helyre törhet a Sony Ericsson, amely nemrégiben még benne volt az első ötben és ott van még a ZTE, a Motorola, a Huawei és az Alcatel is.