Az ausztrál versenyhivatal új testület felállítást javasolja, amely a Facebook és a Google online hirdetési és hírpiaci gyakorlatát hivatott vizsgálni.
Az Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) egy jelentésében arra a következtetésre jutott, hogy a két óriás tisztességtelenül használja piaci túlsúlyát.
A jelentés szerint a Facebook és a Google alboritmusai, amelyek a hirdetések megjelenését szabályozzák, nem elég átláthatók, és segítségükkel a két cég háttérbe tudja szorítani egyes hirdetők érdekeit.
A két óriáscég ezenkívül a hírek terjesztésébe is beleavatkozik, és ezzel kárt okoz a médiacégeknek, illetve megnehezíti az olvasók dolgát, hogy megbízható információkhoz jussanak.
Az ACCC azt javasolja, hogy hozzanak létre egy új testületet, amely kivizsgálja, hogy a Google s a Facebook miként rangsorolja a hirdetéseket és a híreket.
A két érintett óriáscég egyelőre nem reagált a bejelentésre, de korábban mindketten kinyilvánították elkötelezettségüket az álhírek terjedésének megadályozására.