A Hongkongban székelő Counterpoint Research jelentése szerint az Apple a japán mobilpiac 15 százalékát uralja, megelőzve a 14 százalékos Sharpot és Fujitsut. Kiderült az is, hogy a Felkelő Nap Országában a mobiltelefon eladások feléért immáron külföldi gyártók felelősek.
A japán mobilpiacot mindig is a Galápagos-szigetekhez hasonlították, mivel függetlenül fejlődött a világ többi részétől. De az okostelefonok érkezésével az elszigeteltségnek vége lesz. Úgy tűnik, mégis meg lehet változtatni a japán piacot kérdés, hogy jobb vagy rosszabb irányba.
Az elemzők szerint a külhoni gyártók egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a japán tortából, méghozzá az Apple vezetésével, hiszen a cupertinóiak 2012 harmadik negyedévében az okostelefon eladások negyedét bonyolították, megelőzve a Fujitsut.
A Samsung már nem ért el ilyen sikereket, részben mivel az Apple már az “okostelefon-bumm” előtt is megvetette a lábát az országban,részben pedig amiatt, hogy igen erőteljes marketing tevékenységet folytat. Az sem utolsó szempont, hogy a helyi szolgáltatók igen kedvezményesen kínálják az iPhone előfizetéseket.