Az Egyesült Államok szabványügyi hivatalának március 17-én kelt végzése szerint a Fujitsu Frontech North America átadta az "IPAD" márkanévvel kapcsolatos jogokat az Apple-nek. A hírt a Patentauthority.com tette közzé.
Az Apple épp időben lépett: a január 27-én, San Franciscóban bejelentett, nagy sajtóvisszhangot kiváltott iPad Amerikában április harmadikán kerül a boltokba.
A gyártónak nagy tapasztalata van a hasonló szabadalmi problémák megoldásában: miután 2007 januárjában bejelentették az iPhone piacra vezetését, a márkanevet birtokló Cisco szinte azonnal beperelte őket. A cégek alig egy hónap alatt megegyezésre jutottak, amelynek keretében közös nyilatkozatban jelentették be, hogy mindketten jogosultak a név használatára, illetve "vizsgálják a további együttműködési lehetőségeket".
A texasi Richardsonban székelő Fujitsu Frontech North America a japán Fujitsu cégcsoport tagja, amely elsősorban kiskereskedelmi hálózatok számára fejleszt informatikai eszközöket. Az "IPAD" márkanevet egy "hordozható, drótnélküli hálózathoz csatlakoztatható, bolti környezetben használható számítástechnikai eszközre" vonatkozóan jegyeztették be 2002 januárjában. A Fujitsu eszközének 3,5 hüvelykes színes kijelzője volt, és nagyjából 2000 dollárba került; magát a márkanevet korábban a japán cég is megvásárolta: a szabadalom eredeti tulajdonosa a Mag-Tek volt.