A Beyond Philosophy elemzőcég ötvenhárom üzleti vezető bevonásával készült nemzetközi felmérése, a Global Customer Experience Management Survey szerint az Apple termékei és szolgáltatásai nyújtják a legjobb felhasználói élményt az informatikai piacon.
A kutatás célja az volt, hogy felmérjék, melyek azok az gyártók és termékek, amelyekhez a leginkább ragaszkodnak a felhasználók, és milyen veszélyeket rejthet az újramárkázás (re-branding) a fogyasztói élmény szempontjából. A kutatás teljes anyaga a Beyond Philosophy weboldaláról tölthető le.
A megkérdezettek túlnyomó többsége szerint jelenleg az Apple a világ legerősebb márkája; a top tízben olyan cégek szerepelnek még, mint az Amazon, a Starbucks, a Disney, a Virgin Atlantic és a Vodafone.
A kutatásban részt vevő üzleti vezetők szerint az Apple népszerűségének legfontosabb okai: a cég innovatív marketingstratégiája, minőségi termékei és az, hogy az iPodhoz és iPadhez hasonló „kategóriateremtő" fejlesztések révén az iparág vezető vállalatává nőtte ki magát.
Scott Merritt, a Beyond Philosophy szóvivője a Macworldnek nyilatkozva kijelentette: „Az Apple az egyik leginnovatívabb márka a világon: ez a legfőbb oka globális népszerűségének. Már a boltjaik is varázslatosan néznek ki. Egyszerűen menő dolog Apple termékeket vásárolni."
Az Apple a közelmúltban a mértékadó fogyasztói elégedettség-index, az American Consumer Satisfaction Index (ACSI 2011), a számítógép-gyártók termékeit vizsgáló, hetvenezer felhasználó bevonásával készült listáján is az első helyre került.