Az Opera Software pénteken adta ki az idei év harmadik negyedévére vonatkozó, a mobil hirdetési piac tendenciáit elemző jelentését, a State of Mobile Advertising reportot. Az elemzők szerint továbbra is az Apple iOS-e éri el a legmagasabb, átlagosan 1,64 dolláros eCPM-et (ezer megjelenített reklámra jutó bevételt) a népszerű mobiloperációs rendszerek közül. Az iPad különösen kimagasló 4,42, az iPhone pedig 1,48 dolláros eCPM-et produkált.
Az iOS mellett az Android is egyre több hirdetési bevételt termel
A hirdetési verseny második helyét a Research in Motion (RIM) szerezte meg 1,06 dolláros értékkel, míg a harmadik Android átlagosan 88 centes eCPM-mel.
Az Opera jelentése szerint a harmadik negyedévben az Apple-é volt a mobil hirdetési forgalom 46 és az összes bevétel 58,4 százaléka. A cég továbbra is magabiztosan vezeti a tabletpiacot, ami nagy mértékben hozzájárulhatott a jó eredményhez. Az elemzők szerint annak ellenére, hogy a cupertinóiak egyelőre magabiztosan dominálják a mobil hirdetések piacát, az Androidot sem szabad leírni: a Google operációs rendszere főként okostelefonokon fut, de így is sikerült lehalászniuk a forgalom negyedét és a bevétel 16,79 százalékát.
A teljes jelentés az Opera weboldalán olvasható.