A világháló vélhetően teljesen másként nézne ki, ha nem született volna meg 2004-ben a Digg. Az oldalt sokan a web 2.0 egyik fő letéteményeseként azonosították, hiszen a felhasználók a segítségével mélyre áshatták a tartalmakat, így valójában az oldal közössége határozta meg, hogy mi a fontos és mi nem. Ekkor a Facebook és a Twitter még sehol sem volt, ám napjainkban az internetezők már lájkolással emelik ki az igazán fontos témákat. Talán ezzel kezdődött meg a Digg hosszú vesszőfutása, amelyről mi is többször beszámoltunk (például itt és itt).
Négy évvel ezelőtt pedig még meglehetősen jól pörgött a Digg szekere, hiszen akkor visszautasították a Google 200 millió dolláros felvásárlási ajánlatát. A cég alapítói most falba verhetik a fejüket, hiszen most csupán 500 ezer dollárért tudták eladni az oldalukat, ami négyszázszor kisebb összeg. A felvásárló Betaworks ráadásul a hírek szerint első húzásaként rögtön szélnek ereszti majd a szebb napokat látott csapatot. Matt Williams, a site vezére pedig új startup cégekkel akar vigasztalódni. A Wall Street Journal értesülései szerint ráadásul a Digg integrálódni fog majd a felvásárló News.me szolgáltatásába, azaz a név is elveszik örökre. Ég veled!