A Pew kutató intézet frissen publikált jelentése szerint a tengerentúli informatikai lapok leggyakrabban Steve Jobs cégével foglalkoznak - írja a New York Times. Az összes megjelenés 15,1 százalékát ugyanis az Apple mindennapjaival kapcsolatos hírek és cikkek teszik ki. A második helyen- egy kissé lemaradva a versenytársától - a Google áll 11,4 százalékkal, míg a Microsoft mindössze csak 3 százalékos megjelenési mutatót tud felmutatni.
Utóbbi meglehetősen kevésnek tűnik, mivel a jelek szerint az Egyesült Államokban élő újságírókat és olvasókat a vetélytársaihoz képest kevésbé érdekli a redmondi szoftvercég. A Windows 7 megjelenéséről például a vizsgált időszakban - 2009 és 2010 júniusa között - csak a hírek és cikkek kevesebb mint 1 százaléka emlékezett meg, míg az új iPhone-ról a publikált anyagok 6,4 százaléka, az iPad táblagépről pedig 4,6 százaléka számolt be valamilyen tekintetben. A legtöbb megjelentést egyébként a New York Times vezetés közbeni mobilhasználatról szóló tanulmánya generálta.
Habár hazánkban hasonló tanulmány még nem készült, a Hírkereső statisztikái alapján elmondhatjuk, hogy Magyarországon árnyaltabb a kép e tekintetben. Az elmúlt egy hónapban ugyanis a hírgyűjtő oldal statisztikái szerint 525 darab hír és cikk foglalkozott a Google-lal, amely mellett a Microsoft 417 darab, az Apple 406 darab médiamegjelenést tudott elérni. Persze ez csak egy felületes, nem pontos kutatás, amelyből messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni. A Microsoft hazai képviselői viszont amerikai kollégáikhoz képest boldogabban szemlézhetik ezeket a számokat.