Hirdetés
. Hirdetés

Álkattintókat perel a Microsoft

|

A csalók az adCenter rendszerében rosszindulatú kattintásokkal károsították meg közvetlen versenytársaikat.

Hirdetés

Három átkattintó - úgynevezett click fraud - csalót perelt be a Microsoft, akik rosszindulatú klikkelésekkel a szoftvercég adCenter rendszerében megkárosították közvetlen vetélytársaikat. Céljuk kettős volt. Egyrészt az online átkattintás alapú hirdetési rendszerben olyan forgalmat generáltak, ami mögött nem volt konkrét vásárlói érdeklődés. Vagyis közvetlenül pénzt húztak ki a konkurenciájuk zsebéből, amely az ő átkattintásaikért is fizetett, ám fikarcnyi esélye sem volt arra, hogy befektetett pénze végül megtérül.

 

 

click_fraud.jpg
 

 


Másrészt a kamu kattintásokkal elérték, hogy az áldozataik hirdetései hamarabb elérjék a napi limitet. Így azok eltűntek, és a támadók hirdetései előrébb kerülhettek a Microsoft keresőjének szponzorált találatai között. Vagyis úgy jutottak hatékonyabb reklámhoz, hogy nem növelték a reklámjaik klikkenként fizetett összegét, csak a vetélytársakat iktatták ki.

Tevékenységük miatt a Microsoftnak súlyos pénzeket kellett kártérítésként kifizetnie a megkárosított cégeknek. Így habár a perbe fogott három magánszemély csak 250 ezer dollárnyi haszonra tett szert, a fenti ok miatt mégis 750 ezres kártérítési igényt nyújtottak be a Seattle-i Bíróságra a Microsoft jogászai.

Egyre gyakoribbak a csalások

A Click Forensics korábbi felmérése szerint az e fajta csalások egyre gyakoribbak az online átkattintás alapú hirdetési rendszerekben, annak ellenére, hogy a Microsoft és a Google (AdWords) is több megoldást bevet a csalók fülön csípésére. Figyelik például az IP címeket, a dupla kattintásokat és sok más gyanús jellemzőt. Így általában az automatikus figyelőrendszer sokszor megfékezi a rosszakaratú kattintókat.

Persze kivételek vannak, hiszen a szervezet adatbázisa szerint 2007 utolsó negyedévére az ilyen hamis klikkelések aránya elérte a 16,6 százalékot. Miközben egy éve ez az arány még 15 százalék alatt volt. Vagyis lassan, de biztosan hódít a click fraud jelensége.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.