Az akkumulátorok, melyektől függünk az autónk, a mobiltelefonunk, a noteszgépünk, az MP3 lejátszónk és ezernyi más elektromos ketyerénk esetében, kivétel nélkül mind kémiai reakció révén termelik meg az éltető elektromos töltést. A megoldásnak viszont számtalan hátránya van, mint például a nagy tömeg, a mérgező összetevők, a melegedés és a lassú töltési folyamat. Egy most indult texasi cég, az EEStor azt állítja, hogy gyártásra kész alternatívát kínál az akkumulátorokkal szemben.
A texasi cég annyira új - vagy annyira titokzatos -, hogy még weboldala sincs, amit ide citálhatnánk, de azt állítják, hogy egy 2000 köbhüvelyk kiterjedésű - ezt talán a legegyszerűbb egy 32 liter űrméretű kockának vagy téglatestnek elképzelni - kondenzátorsorral 52 kilowattórás fogyasztásnak megfelelő töltést képesek tárolni, azaz több mint tízszeresét, mint egy ugyanekkora kiterjedésű, hagyományos, savas akku.
A fentiekre könnyedén rálegyinthetnénk, hiszen mindenki azt mond, amit akar, de az Associated Press híre szabadalmi bejegyzési számot is említ, illetve arról is beszámol, hogy az elektromos autókat gyártó ZENN Motor Company már az év vége előtt az EEStor kondenzátorainak bevezetését tervezi. Ugyanekkor az AP cikke több, meglehetősen szkeptikus szakembert is idéz.
Ian Clifford, a ZENN Motor vezérigazgatója mindenesetre "paradigmaváltásról" beszél. Szerinte az elektromos járművek Achilles-sarka mindig is az energiatárolás problémája volt, az új technológia viszont nyugdíjba küldheti a belsőégésű motorokat. Az EEStor megoldása állítólag alkalmas arra, hogy egy autós 5 perces töltés után megtegye az 500 mérföldes Dallas-Houston utat.
Így vagy úgy, reméljük, hogy az EEStor-nak valóban sikerült a technológiai áttörés, és nem csupán egy jókora hápogó, hírlapi szárnyassal van dolgunk. Ahogy Joseph Perry, az üggyel kapcsolatban nyilatkozó kutatók egyike fogalmazott: "kételkedünk, de nagyon örülnénk neki, ha erre rácáfolnának."