Az Apollo lényege abban rejlik, hogy egy egységes programozói keretet kíván nyújtani a fejlesztőknek. Ez mit is jelent? Ha manapság készítünk egy programot, akkor azt külön el kell készítenünk Windows, OSX és Linux alá is. Az Apollo ezt kívánja megváltoztatni, így az ActionScript alkalmazások válhatnak a legelterjedtebb multiplatformos alkalmazásokká. Az Apollo programozási alapja továbbra is az Actionscript marad kiegészítve a PDF illetve HTML formátummal.
Az Apollo 1.0-t elsősorban személyi számítógépekre szánják, de lesznek olyan verziói is, amelyek telefonokon is elérhetőek lesznek (hasonlóképpen a Flash Lite-hoz). Az Apollo, ellentétben a Flash Player-rel, helyi számítógépen nem a programba lesz beágyazva mint projektor, hanem optimális esetben már a gépre lesz telepítve, hasonlóan a Java Runtime Environment-hez.
Egy új rövidítéssel is megismerkedhettünk az Adobe Developer héten mégpedig az Spry-el, ami nem más mint a leendő fejlesztői környezet kódneve, hogy pontosan milyen környezeteket fog magába foglalni az még kérdéses (pl. Flash, Flex, Acrobat). További érdekesség, hogy az Apollo már képes lesz elérni a merevlemez adatait (a mikéntről még nincsenek információk), illetve teljesen ingyenes lesz a Flash Player-hez hasonlóan.
A fejlesztők szerint az Apollo 1.0 2007 első felében lesz elérhető, de előtte a labs.adobe.com-on elérhetők lesznek az alfa és béta verziók, tesztelésre.
Adobe Apollo - Flash Player és Adobe Reader
Az Apollo a Flash Platform jövője. Három operációs rendszer alatt is működőképes, egyszerre kezeli a Flash alkalmazásokat és a PDF formátumot.
Hirdetés
Hirdetés