Hirdetés
. Hirdetés

A Ziva Real-Time arctrénere végleg elmossa a határt a valóság és a CGI között

|

A határ lassan elmosódik a valóság és a számítógépes grafika között.

Hirdetés

Nem újdonság, hogy számítógéppel lehetséges hiperrealisztikus arcokat, sőt teljes képsorozatokat létrehozni. De a CGI technológia nem volt tökéletes, és még a nagyköltségvetésű mozifilmeknél is fel lehetett ismerni, hogy mikor indult be a digitális manipuláció. Ennek lassan vége. A határ elmosódik a valóság és a számítógépes grafika között.

Az Unreal Engine leginkább az Epic Games által fejlesztett játékmotorként ismert, amelyet számos műfajban használnak, többek között első személyű lövöldözős (FPS) játékokban, platformerekben, harci játékokban, MMORPG-kben és más szerepjátékokban. Az Unreal Engine felhasználói csoport a SIGGRAPH már 2019-ben megmutatta, hogy mire képes valós időben, amikor LED-falakat alakított élethű sivataggá egy reklámfilm forgatásához.

Hirdetés

Egyszerűen fogalmazva, ez az új technika valós idejű kamerakövetést használ a színészek és a díszlet zökkenőmentes összemosására a LED-falak segítségével. Ezért úgy tűnik, mintha a kivetített képernyő színei tökéletesen tükröződnének a valósághű fényviszonyok mellett. Nem kell az utómunkával foglalkozni, mivel minden valós időben és a kamerában történik.

Ám innen is tovább lehet lépni. A Ziva Dynamics hivatalosan is kiadta a Real-Time (RT) Face Trainer bétaverzióját, amely egy egészen elképesztő, gépi tanulással képzett, felhőalapú arcfelépítési szolgáltatás játékokhoz és valós idejű munkákhoz. Ez az Unreal Engine-alapú eszköz lényegében egy óra alatt bármilyen archálót nagy teljesítményű valós idejű bábuvá alakít át. Több mint 15 TB 4D szkennelési adatot tartalmazó könyvtárra épül, míg a generált arcbábok több mint 72 ezer gyakorló alakzatot, valamint újszerű arcpózokat képesek kifejezni.

A Ziva RT arcbábok futási időben mindössze 30 MB méretűek és valós idejű képkocka sebességgel futnak (3 ms/képkocka egyetlen CPU szálon). Ami a dolgok technikai oldalát illeti, a fejhálót manuálisan kell megtisztítani és újra topologizálni, hogy megfeleljen egy szabványos pontrendnek, mielőtt feldolgozható, majd fel lehet osztani a meggyőző deformációk létrehozásához. A ZRT Face Trainer jelenleg csak meghívásos alapon érhető el. Ez kész szerencse, ha arra gondolunk, hogy mit lehetne vele kihozni a deep fake műfajban.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.