Hirdetés
. Hirdetés

A Yahoo-nak annyi!?

|

Eltűnik vagy felvásárolják? Az elemzők szerint egyelőre nem lehet tudni, hogy mi lesz a Yahoo sorsa a Microsofttal kötött 10 éves megállapodást követően.

Hirdetés

A Computerworld amerikai kiadása által megkérdezett elemzők véleménye szerint azzal, hogy a Yahoo Inc. megegyezett a Microsofttal, hogy együtt próbálják meg felvenni a versenyt a Google-lel, a cég vezetőinek akaratán kívül az úttörő online szolgáltató lelkét is eladták.

A szerdán bejelentett, tíz évre szóló megállapodás alapján a Yahoo különböző oldalain a jövőben a Microsoft új Bing keresőmotorját használják majd, azaz a Yahoo saját keresőtechnológiáját gyakorlatilag a sutba dobják. Az elemzők pedig már most azt mérlegelik, hogy mi történhet a Yahoo-val, ha a tízéves megállapodás letelik majd.



Súlyos döntés
A partnerség egy olyan hosszú távú kapcsolat kezdete lehet, amely valószínűleg a két óriáscég összeolvadásához vezethet. - De mi lesz, ha a két cég mégsem olvad össze, ellenben a megállapodást sem újítják meg? A Yahoo ott fog állni saját keresőtechnológia nélkül? - tette fel a kérdést Karsten Weide, az IDC elemzője, aki szerint a Yahoo óriási hibát követett el, hogy ebben a formában elfogadta a Microsoft ajánlatát.

Weide szerint - aki egyébként már a tárgyalások kezdete óta kétkedve figyelte az ügylet várható alakulását - a Yahoo stratégiai hibát követett el, mivel egy olyan fontos szolgáltatást, mint a keresés, egy cég sem adhatja ki, amely a piacon akar maradni. Ha a keresést kiszervezik, 10 év múlva gyakorlatilag lehetetlen lesz visszaszállni a játszmába; a Yahoo tehát egy nagyon súlyos döntést hozott.

Nem csak az iparági elemzők, de a tőzsdei befektetők is úgy gondolják, hogy kétséges lehet a Microsoft-Yahoo megállapodás kimenetele. A Yahoo részvényeinek árfolyama - amely az elmúlt hetek találgatásainak hatására, amely szerint a Yahoo jelentős összeghez jutott volna, 20 százalékkal emelkedett - kedden egy nap alatt 11 százalékkal zuhant, többek között amiatt is, mivel kiderült, szó sincs arról, hogy a Microsoft előre bármennyit is fizetne.

Az IDC elemzője a Yahoo illetékeseivel folytatott telefonbeszélgetés alapján azt nyilatkozta, hogy amíg a Yahoo a Microsoft keresőtechnológiáját használja majd, addig a felhasználói felület dizájnját továbbra is házon belül fejlesztik. A Yahoo lesz tehát továbbra is a felelős azért, hogy milyen módon tálalja a találatokat. Egyes, a keresőn dolgozó fejlesztők a jövőben a Microsofthoz kerülnek, mások a Yahoo-nál maradnak, de lesznek, akiket leépítenek majd - tette hozzá.

Rövidtávú előnyök
Amikor az év elején Carol Bartz a Yahoo vezérigazgatói posztjára került, tisztává tette, hogy szeretné visszaállítani a Yahoo régi fényét, ugyanakkor a működés terén racionalizálást tart szükségesnek, így a költségeket és a bevételeket fogja szem előtt tartani. Ebből a szempontból az elemzők szerint a mostani lépése is ebbe a sorba illeszkedik.

Az IDC elemzője szerint rövidtávon a megállapodásnak van pénzügyi előnye a Yahoo számára. A vállalat tartja meg a keresésből származó bevételek 88 százalékát és csak 12 százalékot fizet a Microsoftnak a technológiai szolgáltatásokért. A Yahoo sokmillió dollárt fog spórolni azon is, hogy nem kell többé adatközpontokat, illetve masszív szerver infrastruktúrát fenntartani. A megállapodás nyomán jelentősen javulhat a profitabilitás, ami a tőzsdei befektetőknek vonzó lehet.

Jim McGregor, az In-Stat elemzője szerint amennyiben a végső eredmény a Microsofttal való összeolvadás lehet, úgy a mostani megállapodás nem olyan rossz a Yahoo-nak. - A megállapodás szorosabbra fonja a szálakat a két cég között, ahol a Yahoo lesz a hirdetési és a szolgáltatási ág. Ha ez a kooperáció sikeresnek bizonyul, akkor öt év múlva valószínűleg már egy cég lesz a kettőből - hangsúlyozta a szakértő.

A Technology Business Research Inc. elemzője, Ezra Gottheil szerint a legnagyobb hiba az volt, hogy tavaly a Yahoo elutasította a mintegy 45 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot; a mostani rosszmegállapodás nélkül azonban minden bizonnyal eltűnt volna a süllyesztőben a következő egy évtizedben.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.