Az Alphabet tulajdonában lévő cég közzétett egy videót, amelyben többet elárul arról a repülőgépről, amellyel ezeket a kiszállításokat végzi, és a kulcsemberek elmondják gondolataikat arról, hogyan halad az ambiciózus projekt.
A Wing jelenleg kétféle repülőgép-konstrukciót használ a drónkiszállítási szolgáltatásaihoz. Az elsőnek 12 lebegőmotorja és 2 cirkálómotorja van, és a két repülőgép közül az első a gyorsabb, míg a második dizájn 4 cirkálómotor és egy kicsit hosszabb szárny jellemzi. A lebegő- és cirkálómotorok kombinálása nagyobb manőverezőképességet és sebességet tesz lehetővé, így ideális a városi környezetben való hatékony navigációhoz.
A szállítási folyamat akkor kezdődik, amikor a vásárló egy okostelefonos alkalmazáson keresztül megrendel egy terméket, például ételt vagy italt. A Wing dróntelep ezután beindítja az egyik autonóm drónt, és a levegőben lebegve a repülőgépről lelógó kötélre erősíti a megrendelt terméket. Ezután a kötelet visszahúzza, és a drón elrepül a legfeljebb hat mérföldre lévő szállítási címre.
Amikor a célállomásra ér, a megrendelő értesítést kap a telefonjára, és kimegy a ház elé, hogy átvegye a rendelést. Amikor a drón a fejünk felett lebeg, a kötél kitekeredik, és a terméket a földre helyezi, hogy a megrendelő átvehesse. A Wing jelenleg néhány helyen, többek között a virginiai Christiansburgban és az ausztráliai Canberrában üzemelteti szolgáltatását.
A drónos kiszállítási szolgáltatás kiterjesztése azt jelenti, hogy a helyi szabályozó hatóságokat meg kell győzni arról, hogy a repülőgépek biztonságosan repülhetnek emberek felett.
"Amikor emberek közelében repülünk, az azt jelenti, hogy bizonyos szintű megbízhatóságra van szükség ahhoz, hogy a rendszer biztonságos legyen" - közölte a Wing repülőmérnöke a videóban, hozzátéve, hogy "a biztonság az első számú prioritásunk".
A drónos kiszállítási szolgáltatás segíthet a környezetszennyezés csökkentésében azáltal, hogy kivonja a járműveket az utakról, és felgyorsítja a megrendelt termékeknek a vásárlókhoz való eljuttatását. A cég azt is megjegyzi, hogy a szolgáltatás a világjárvány csúcspontján vált igazán hasznossá, amikor az otthonukban menedéket kereső vásárlóknak érintkezés nélküli kiszállításokat végeztek.
A szolgáltatás ellen azonban néhányan tiltakoztak, akik panaszkodtak a túlzott zajra, amelyet a drónok a fejük felett elhaladva keltenek. Válaszul a Wing azon dolgozik, hogy halkabb repülőgépeket tervezzen.
A jövőre nézve a peer-to-peer szempontok nagyon érdekesek lehetnek, azaz a cégek és magánszemélyek küldhetnek egymásnak fuvarokat. Illetve biztos, hogy megjelennek a katasztrófaelhárítási és vészhelyzeti alkalmazások is.