A jövőben a Telenor kiemelt stratégiai partnerként segíti a Magyar Vöröskereszt katasztrófa-készenléti és válaszadási munkáját. Az erről szóló megállapodást május 8-án, a Vöröskereszt világnapján írta alá a hazai legnagyobb humanitárius szervezet és a Telenor.
Az együttműködés első fázisában a krízishelyzetben érintett területek mobilhálózatának megfelelő stabilizálását, kapacitásának szükséges növelését vállalta a mobilszolgáltató, továbbá modern telekommunikációs eszközöket; tableteket, por- és cseppálló okostelefonokat, laptopokat és mobilinternetet biztosít a civilszervezet katasztrófa-válaszadási munkájának támogatására. A hordozható és kedvezőtlen körülmények között is bevethető eszközökből kialakított munkaállomás hiánypótló a Vöröskeresztnél, a megbízható eszközpark mind a koordinációs, mind a sürgető helyszíni feladatok megoldását hatékonyabbá teheti.
Az együttműködés keretében a Telenor vállalja, hogy krízishelyzet esetén a Magyar Vöröskereszt mentési és kárelhárítási tevékenységeiben önkéntesei mozgósításával is szerepet vállal, így a Telenor munkatársai hatékony segítséget nyújthatnak a mentőalakulatok ellátmányozásában, és a Magyar Vöröskereszt koordinálásával szolgálatot teljesíthetnek komoly fizikai feladatok ellátásában is. A szervezet kérése esetén a Telenor törökbálinti székházában rövid időn belül képes egy olyan Call Center felállítására is, ahol a díjmentesen (zöld számon) hívható vonalon az adomány-felajánlásokat és adomány-igényeket adminisztrálják a Telenor önkéntes munkatársai. A Magyar Vöröskereszt szakemberei már megtartották első, csoportos önkéntes-képzésüket a telekommunikációs cég székházában, hogy felkészítsék a jelentkezőket a különböző feladatokra.
„Katasztrófák idején rendkívül fontos, hogy a Magyar Vöröskereszt gyorsan és hatékonyan tudjon reagálni a kialakult krízishelyzetekre, ezért is hasznos és előremutató a Telenor nyújtotta támogatás” – mondta Kardos István, a Magyar Vöröskereszt főigazgatója. „Az árvizek, a vörösiszap katasztrófa, valamint legutóbb a rendkívüli hóhelyzet kapcsán is megmutattuk, hogy a Magyar Vöröskereszt képzett munkatársai és önkéntes bázisa szakszerű és gyors segítséget tud nyújtani a bajbajutott emberek számára” – hívta fel a figyelmet a főigazgató.
„A Magyar Vöröskereszttel kötött stratégiai együttműködésünket közel egyéves tervezési munka előzte meg. Célunk, hogy saját infokommunikációs szakterületünk, szaktudásunk és kollégáink személyes segítségével támogassuk a katasztrófavédelemben kiemelt szereppel és beavatkozási jogkörrel bíró szervezetet, a Magyar Vöröskeresztet, amely szervezet támogatásával – krízishelyzet esetén – egyúttal az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság eredményes munkájához is hozzájárulhatunk.” – mondta el Klausz Ferenc, a Telenor Vállalatfejlesztési vezérigazgató-helyettese.