Annak, akinek fontos az idő, vonzó lehet az ötlet, hogy a Venus Aerospace hiperszonikus repülőgépének fedélzetén utazhat egyik távoli helyről a másikra. A houstoni vállalat a héten megosztotta a kereskedelmi célokra szánt Stargazer nevű hiperszonikus utasszállító repülőgép videós látványtervét.
A repülőgép 12 utast szállít majd akár Mach 9-es sebességgel, azaz 11 ezer km/órás sebességgel. Ez azzal kecsegtet, hogy a gép kevesebb mint egy óra alatt elrepülhetne Párizsból Los Angelesbe, vagy az ellenkező irányban Tokióba. Bár a Venus Aerospace a Stargazert "űrrepülőgépként" írja le, a maximális magassága 170 000 láb (kb. 52 kilométer) lesz, ami jóval a Kármán-vonal alatt van, amely a Föld feletti 328 000 láb (100 kilométer) magasságban található határ, és amelyet általában az űr kezdetének tekintenek.
Egyelőre nem világos, hogy a Venus Aerospace mikorra reméli, hogy elkészülhet a teljes méretű prototípus, és hogy a repülőgép mikorra állhat el kereskedelmi forgalomba. A vállalat azt állítja, hogy egy hiperszonikus drónt is szeretne építeni, bár erről a járműről még nem adtak ki ábrázolást.
A Venus Aerospace 2020-as alapítása óta 32 millió dolláros magántámogatáshoz jutott, valamint további 1 millió dollárt a kormánytól gyűjtött be. Azonban ahhoz, hogy elérhesse célját, a nagysebességű repülőgép teljes kifejlesztését, ahhoz ennél sokkal, de sokkal több pénz kell.
A Venus Aerospace csapata űrkutatási, katonai és kutatás-fejlesztési veteránokból áll, akik jelenleg három fő területre összpontosítanak. Egy zéró kibocsátású, új generációs rakétahajtóműre; egy innovatív repülőgép-formára; és egy élvonalbeli hűtőrendszerre, amely lehetővé teszi, hogy a Stargazer új infrastruktúra nélkül szálljon fel a meglévő űrrepülőterekről.
A vállalat közölte, hogy az elmúlt évben a gyorsméretezési munkák mellett megtervezte és megépítette a technológiai demonstrációs hajtóművét, kulcsfontosságú kísérleteket hajtott végre hiperszonikus szélcsatornákban és hajtóműveket tesztelő létesítményekben az Egyesült Államokban, és megkezdte a földi tesztkampányt a houstoni űrrepülőtéren.
Egy másik, a nagysebességű repülőgépes utazást célul kitűző alakulat a coloradói székhelyű Boom. A cég folytatja az Overture nevű gépe fejlesztését, egy olyan szuperszonikus repülőgépet, amelyet úgy terveztek, hogy akár 75 utast is szállíthasson, és Mach-1,7-es sebességgel repüljön, ami körülbelül kétszerese a mai leggyorsabb utasszállító repülőgépek sebességének. Bár még rengeteg tervezési munka és tesztelés áll előtte, a United Airlines olyannyira érdeklődik a Boom terve iránt, hogy elvi megállapodást kötött akát 50 darab repülőgép megvásárlásáról, azzal a céllal, hogy 2029-ben kereskedelmi forgalomba állítsák őket - írja a DigitalTrends.