A Universal Music Group, mely olyan előadóknak és együtteseknek nyújt "otthont", mint Mariah Carrey vagy a U2, most három újfajta csomagolással állt elő Európában, a csicsás dobozos kiadástól kezdve a lecsupaszított papírtokos megoldásig bezárólag. Utóbbit egyértelműen az egyre népszerűbb online albumokkal kívánják szembeállítani.
Bár a legálisan letölthető zenék s az ilyesmire szakosodott központok (pl. iTunes) népszerűsége folyamatosan nő, a zenei eladások túlnyomó részt még mindig a hagyományos kompakt lemezes megoldás formájában jutnak el a vásárlókhoz. "Úgy gondoltuk, itt az ideje egy kicsit felpezsdíteni a CD vásárlás élményét" - mondta Max Hole, a Universal Music Group International marketing és A&R részlegének alelnöke. "Termékeink 90 százaléka még mindig fizikai formában talál gazdára, pedig a CD-k az elmúlt húsz évben nem túl sok újdonságot nyújtottak."
A középső CD-kiadás némileg erősebb műanyag borítást kap, ami az előállítási költségnél nagyjából 3-5 cent plusz ráfordítást eredményez. Az ilyen tokban árult albumok 14,99 euróba kerülnek majd, míg a legolcsóbb változatokért 9,99 eurót kérnek. A különleges kiadás 19,99 euróba kerül. A Universal Music tisztában van azzal, hogy a digitális eladási adatok idén megduplázódnak, várhatóan az összes zenei bevétel 10 százalékát teszik majd ki. Ez az érték 2010-re akár 25 százalékra is nőhet.
A Universal szerint a CD még nem halt meg
A Universal Music Group még nem hagyja veszni a CD formátumot. A világ legnagyobb zenei kiadója a CD vásárlás élményének felpezsdítését tervezi.
Hirdetés
Hirdetés