Több mint egy évvel ezelőtt jelentették be a Microsoft és a Yahoo képviselői közös megállapodásukat, amely értelmében 10 éven keresztül a Yahoo keresőszolgáltatása a Bing technológiáját fogja használni, a Yahoo pedig kizárólagos értékesítőként végzi majd a két cég számára a prémium hirdetések szervezését.
Ezen összefogás eredményeként elérkezett az első mérföldkő. A Bing közösségi blogján ugyanis a Microsoft fejlesztői bejelentették, hogy a tegnapi naptól az Egyesült Államok és Kanada Yahoo keresője mögött immár a redmondi szoftvercég technológiáját találjuk (kizárólag angol nyelven). Satya Nadella, az Online Szolgáltatások Divíziójának alelnökének elmondása alapján emellett gőzerővel dolgoznak az AdCenter migrálásán is, amellyel még az ősszel elkészülhetnek.
A megállapodás legfontosabb elemei:
- A Microsoft 10 évre kizárólagos jogot szerez a Yahoo keresési alaptechnológiáinak hasznosítására, és meglévő webes keresési platformjaiba integrálhatja azokat.
- A Bing lesz a Yahoo oldalainak kizárólagos algoritmikus és fizetős keresési platformja. Működése más területein (például a hagyományos internetes hirdetési technológia fejlesztése terén) a Yahoo továbbra is saját technológiáját és adatait használja.
- A Yahoo kizárólagos értékesítőként szervezi mindkét vállalat prémium hirdetéseit. Az önkiszolgáló hirdetés mindkét partnernél a Microsoft AdCenter platformján működik majd, a keresési hirdetések árát pedig az AdCentre automatikus aukciós eljárása állítja be.
- Mindkét vállalat megtartja saját külön hagyományos internetes (nem kereső alapú) hirdetési üzletágát és értékesítési csapatát.
- A jövőben is a Yahoo készíti saját oldalai felhasználói felületeit, ide értve a keresési felületeket is, függetlenül attól, hogy az ténylegesen Microsoft technológiát használ majd.
- A Microsoft az első öt évben megosztja partnerével a Yahoo saját vagy általa üzemeltetett, valamint a társult oldalakat tartalmazó hálózatban generált forgalomból szerzett árbevételt.
- A Microsoft az első másfél évben garantálja a Yahoo számára az egy keresési műveletre vetített árbevételt.
- A felhasználói adatvédelem érdekében a megállapodás a közös keresési platform üzemeltetéséhez és fejlesztéséhez szükséges minimumra szorítja a vállalatok között megosztott adatok mennyiségét és a megosztott adatok felhasználására nézve is korlátozásokat tartalmaz. Az egyezség a már megszokott magas szinten tartja a partnerek által eddig is követett ágazatvezető adatvédelmi gyakorlatot.