Az Adobe Digital Marketing Insight című jelentés szerint a táblagépek tulajdonosai szignifikánsan többet költenek, mint a notebookok használói, és 21 százalékkal többet, mint a hagyományos számítógépeken böngészők, az okostelefonok tulajdonosainál pedig 54 százalékkal többet vásároltak.
Az Adobe a 150 legnagyobb amerikai kiskereskedelmi lánc adatait elemezte, ami összesen 16,2 milliárd látogatást tett ki. Mind 2011 év végi ünnepi szezonjában, mind az egész évet tekintve a táblagépes vizitek mennyisége a négyszeresére nőtt, míg az okos telefonoké csak megduplázódott, a hagyományos eszközöknél 90 százalékra csökkent az egy eszközre jutó vásárlói látogatások száma.
A kutatások feltárták, hogy a táblagépet vásároló személyek általában férfiak, akik az átlagosnál magasabb jövedelmű háztartásokban élnek, s az átlagnál eleve nagyobbak a lehetőségeik a pénzköltésre. A kiskereskedők és az internetes kereskedelmi szolgáltatók kénytelenek lesznek figyelembe venni ezt a trendet a weboldalaik kialakításakor, mert az okos telefonról böngészők, de különösen a tabletet használók vásárlási hajlandósága egyre nagyobb erőt jelent. Hogy egy tablet-tulajdonos vásárlási akcióba kezd, annak háromszor akkora a valószínűsége, mint egy PC-használó esetében.