"A hívott szám nem elérhető" - ez az üzenet jelentkezett pénteken reggel, ha valaki T-Mobile-os számot próbált hívni. Ezenkívül a T-Mobile-os SIM kártyával rendelkező telefonokon "hálózatkeresés" felirat jelezte, hogy valamiért leszakadtak a hálózatról a készülékek.
A jelenség részben véletlenszerű volt: szerkesztőségünkben, ahol reggel már minden telefont újraindítottunk, így azok a hálózatot látszólag már megtalálták, még ekkor is előfordult, hogy "A" telefonról nem tudtuk felhívni a mellettünk lévő "B" telefont, míg "B"-ről "A"-t többnyire ugyanez sikerült. ("A" és "B" telefon is T-Mobile-os.)
Információink szerint az éjszaka folyamán a T-Mobile-nál szoftverfrissítéssel járó karbantartás volt, ez okozta a több cellában is előforduló problémát, ami miatt a vállalat azt javasolta ügyfeleinek, kapcsolják ki, majd kapcsolják vissza telefonjukat.
A távközlési cégnél nem tudták megmondani, hogy mikorra áll helyre a hajnali órák óta szünetelő szolgáltatás.A T-Mobile.hu honlapon sokáig semmilyen nincs információ nem volt a hazai vezető szolgáltató eddigi vélhetőleg leghosszabb ideig tartó meghibásodásáról. A cég Twitter-oldalán pedig az alábbit közölték: "A hálózati problémával kapcsolatban lesz hivatalos tájékoztatás. Türelmeteket kérjük!". Hosszú órákon át az oldal egyáltalán nem frissült, majd 12:55 körül a Twitterre mégis kikerült egy link a vállalat honlapjának sajtószobájában található rövid sajtóközleményére.
Szerkesztőségünk tapasztalatai szerint egyébként a mobilinternet szolgáltatás működött, míg az SMS küldéssel és fogadással a hanghíváshoz hasonlóan ugyancsak gondok voltak.
A leállás miatt pórul járhattak egyes autósok is: a mai napon nem tudták a parkolást és az autópálya matricát mobillal megvenni. Rosszul jártak azok a banki ügyfelek is, akik az internetbanki belépésükhöz és az átutalásaikhoz generált egyedi jelszavaikat a szolgáltató SMS-ben küldené el.
A vállalat nem sokkal dél után, szűkszavú sajtóközleményt juttatott el a sajtóhoz. A közlemény szövege szerint az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta. Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre.
"A Magyar Telekom ezúton is köszöni ügyfelei megértését és türelmét. A probléma elhárításával a kapcsolatban a szolgáltató természetesen további tájékoztatással szolgál majd."
A cég a koraesti órákban jelezte: a szolgáltatás délután fél 4-re helyreállt. Kötbért nem kívánnak fizetni, pedig az NHH szóvivője korábban azt jelezte, 4 órát meghaladó leállás után az ügyfelek kötbérre jogosultak.
Frissítés: Az összeomlás napját követő hétfőn az NHH elnöke bejelentette: vizsgálat indult a T-Mobile-nál történtek kapcsán.
Frissítés: A pénteki összeomlást követő hét keddjén ismét gyengélkedett a T-Mobile. Körülbelül 2 órán keresztül adódtak gondok a hálózatban.