A gépet, egy Amilo Li 1718 típusú notebookot a 22 éves Varga Zsanett vásárolta meg a budapesti Media Markt Westend áruházban. A szerencsés vevőt Poros Gábor, a Fujitsu Siemens Computers Kft. ügyvezető igazgatója egy professzionális notebookkal ajándékozta meg. A százazer darab az értékesített mobil eszközök, asztali PC-k és szerver számítógépek összesített számát jelenti, aminek több mint háromnegyede notebook volt idén.
Poros Gábor elmondta: a magyarországi értékesítési eredményhez hozzájárult az általános piaci trend, amely az utóbbi években jelentősen csökkentette a számítógépek árát, s így egyre többen juthatnak hozzá minőségi számítástechnikai eszközökhöz. "Évek óta folyamatos a mobil eszközök térnyerése" - folytatta Poros Gábor, hozzátéve, hogy a magyar piacon a tavalyi év közepétől nagyobb a kereslet a notebookok, mint az asztali gépek iránt. A Fujitsu Siemens Computers 2005 óta több mobil számítástechnikai eszközt ad el, mint asztali PC-t. Az idén értékesített Fujitsu Siemens notebookok száma több mint háromszorosan fogja meghaladni az asztali számítógépekét.
Poros Gábor a folyamatosan változó piaci trendek közül elsősorban a mobil felhasználás iránti igények további növekedését, az alacsony energiaszükségletű, mégis nagyteljesítményű és rugalmas nagyvállalati komplex adatközponti infrastruktúrák fejlesztésének gazdasági szükségszerűségét, valamint a fenntarthatósági, illetve zöld szempontok térnyerését emelte ki. Mint mondta, a Fujitsu Siemens Computers fejlesztései elsősorban ezeknek az igényeknek a magas színvonalú kielégítésére irányulnak.