Az exit pollok többsége szerint Obama elnök a 18-29 éves szavazók 60 százalékának voksát nyerte el. Ezek a fiatalok nagyobb arányban használnak okostelefonokat és más mobil kütyüket mint bármely másik korosztály. “A mobil számítástechnika tényleg megváltoztatta az elnökválasztás kimenetelét” - mondta Darcy Wedd, a mind Obama, mind republikánus kihívója, Mitt Romney számára gyors kampány-hozzájárulást lehetővé tevő Web widgeteket biztosító Payvia elnöke. “Hatásukra több ember járult az urnák elé, méghozzá több fiatal, ami segítette Obama elnök újraválasztását” - tette hozzá Wedd. Az újraválasztott demokrata elnöknek négy éve volt, hogy kiépítse közösségi média-támogatását, és úgy tűnik, ezen a téren rendkívül sikeres volt.
A Payvia csak az Egyesült Államok Szövetségi Választási Bizottságának engedélyével juttathatta el mindkét jelöltnek a mobilról és SMS-ben beérkezett hozzájárulásokat. Miután a cég minden észak-amerikai és több nemzetközi szolgáltatóval szerződést kötött, már megoldhatóvá vált a számlázás. A legtöbb esetben a felhasználók egy kulcsszót küldtek el a megadott telefonszámra, hogy pénzben is kifejezhessék támogatásukat. A kampány vége felé mutatta be a Payvia leegyszerűsített technológiáját, ami lehetővé tette az okostelefon-felhasználóknak, hogy megnyissanak egy kampány-appot, ahol az adomány gomb megnyomása után egy gyors telefonszám-egyeztetést követően már be is érkezett a pénz a megfelelő kasszába, a következő havi telefonszámlán pedig ott szerepelt az adakozott összeg. Ezt a képességet ebben a választási ciklusban még nem tudták kihasználni, de a jövőben elérhető lesz.
Wedd azt nem árulta el, a kampánystábok mennyi pénzt kalapoztak össze mobil hozzájárulásokból. Obama elnök kampánycsapata elmondta: közel 10 millió amerikai nagyjából egymilliárd dollárral támogatta az újraválasztást.
A mobil kampány-hozzájárulások jellemzően valamely politikai esemény idején növekedtek meg. Ilyen volt például az első elnökjelölti vita októberben. A Payvia - a konkrét számok elárulása nélkül - elmondta, a vita idején Romney mobiloldalán nagy mennyiségű támogatás gyűlt össze.
A Demokraták jelölőgyűlésén Obama elnök tanácsadója, Jim Messina mondott lehengerlő beszédet, aminek ideje alatt 61%-kal ugrott meg az egyenként 10 dollárt jelentő SMS-ek száma. Wedd szerint a mobilok felgyorsítják a támogatás menetét, hiszen nincs szükség hosszú percekre, hogy az ember bejelentkezzen online bankjába és onnan utalja át a pénzt.
Jack Gold, a J. Gold Associates elemzője szerint a fiatal szavazók inkább a Twitteren és a Facebookon követték a politikai eseményeket és nem a tévéreklámokat figyelték, ráadásul rögtön továbbküldték az ott olvasottakat. “Az üzenetek gyors továbbításának lehetősége - függetlenül az üzenet tartalmától - lehetővé tette mind a negatív, mind a pozitív események és hírek felerősítését” - mondta Gold, hozzátéve sokan azt is közzétették, hogy mikor szavaztak, így nem bélyegezték meg őket nem-szavazóként.
A Payvia konkurenciái a mobil hozzájárulások piacán a Boku, illetve a PayPal által felvásárolt Zong. Előrejelzésük szerint a soron következő, 2016-os választások során a támogatásnak ez a módja még nagyobb szerepet játszik majd. Wedd szerint a Facebookon és a többi közösségi hálózaton valószínűleg be lesz ágyazva valamiféle “adakozz SMS-ben” gomb.
Obamának 31 millió, Romneynak 11 millió követője van a Facebookon, azaz egy ilyen lehetőség még könnyebbé tette volna a szavazóknak, hogy pénzzel támogassák a kampányt. Wedd hozzátette: 2016-ban már rengeteg olyan alkalmazás lesz a mobilokon, amiknek segítségével élőben követhetjük a kampányeseményeket. Ami 2020-at illeti, elképzelhető, hogy már a mobiltelefonok segítségével adják majd le az emberek a szavazatukat.