A Depo.hu árösszehasonlító oldal 2007 óta rendszeresen megvizsgálja, hogy a karácsony előtti – a látogatószámban is mintegy 20-25 százalékos növekedést hozó – időszakban milyen termékek iránt növekszik meg az érdeklődés. „A legkeresettebb termékkategóriákat vizsgálva látható, hogy letűnőben van a tavaly karácsonykor tapasztalt LCD-tévé vásárlási láz, bár továbbra is a tíz legnépszerűbb termékkategória között van a piactéren. Ennek hátterében persze az is meghúzódhat, hogy idén átlagosan kevesebb jut majd az ajándékozásra, amit a legkeresettebb termékek tavalyihoz képest alacsonyabb átlagára is alátámaszt” – mondta Szabari László, a Depo.hu vezetője.
Idén a legnépszerűbb termékkategóriákat a mobiltelefonok, a hordozható számítógépek, a helymeghatározó eszközök (GPS), valamint az ismét előtérbe kerülő digitális fényképezők adják, mivel a magasabb felbontású fényképezőgépek ára az elmúlt években jelentősen csökkent.
Az oldal karácsonyi statisztikái alapján izgalmas változások következtek be az egyes termékkategóriákon belül is. A mobiltelefonok tekintetében egyértelmű az iPhone és az Android egyeduralma, de markánsan átrendeződött a nagyképernyős televíziók piaca is. Ugyan még mindig az LCD-televízió vezet, ugyanakkor az élénkebb színeket és alacsonyabb fogyasztást garantáló LED-es technológia iránt is egyre nagyobb az érdeklődés. A karácsony előtt legnépszerűbb 15 termékkategória közt új belépő a tábla PC, illetve ezzel párhuzamosan közel hatszorosára nőtt az érdeklődés a hordozható számítógépek területén a netbookok iránt.