A munkavállalók közel fele (44,2%) mondja azt, hogy kollégái elfelejtik megosztani velük a fontos információkat vagy dokumentumokat, időt és lehetőségeket fecsérelve el ezzel, nem beszélve a lehetséges bevétel kiesésről. Ráadásul a magyarok 28%-a gondolja azt, hogy irodájuk eszközei tulajdonképpen megnehezítik az információk megosztását.
Az 500 magyar irodai dolgozó megkérdezésével elvégzett kutatás fényt derített a csapatmunka hiányára és olyan önző szokásokra, melyek lehetnek kritikusak, például az információk megosztásának elmulasztása, vagy egészen hétköznapiak, de rendkívül dühítőek. Ilyen lehet, hogy a dolgozók közel fele nem tölti újra a nyomtatóból kifogyott papírt, vagy az, hogy 40%-uk átállítja a légkondicionáló beállítását mások megkérdezése nélkül.
A felmérés szerint a magyar irodai dolgozók legrosszabb szokásai:
- A kinyomtatott oldalakat a nyomtató papírtálcáján hagyják (48,6%)
- Nem töltik újra a papírt a nyomtatóban, amikor az kifogy (47,8%)
- Elfelejtenek megosztani fontos információkat vagy dokumentumokat (44,2%)
- Megváltoztatják a légkondicionáló hőfok beállítását (41,0%)
- A monitorokat és a projektorokat bekapcsolva hagyják (40,2%)
- Elfelejtik a jelszavakat (32,2%)
- Figyelmen kívül hagyják a közös irodai eszközök problémáit (31,8%)
- Áthelyezik a dokumentumokat vagy új mappa struktúrát hoznak létre (31,2%)
- Mások szavába vágnak megbeszéléseken (29,4%)
- Gépelnek egy telefonbeszélgetés / konferenciahívás közben vagy saját munkájukat folytatják egy megbeszélés alatt (24,2%)
- Megváltoztatják a jelszavakat/hozzáférési jogosultságokat és nem szólnak róla a többi kollégának (24,2%)
- Nem jelentkeznek ki a tárgyalóban található PC-kből (17,6%)
- Megváltoztatják a levélsablont vagy nem követik azt (14,6%)
Bár tapasztalják kollégáiknál ezeket a rossz szokásokat, 4-ből 1 magyar dolgozó (22,6%) inkább nem tesz semmit a problémával kapcsolatban és csak 9,8%-uk hagy üzenetet a közös használatú helyiségekben. Ha Ön IT területen dolgozik, teljesen nyugodt lehet - a magyar munkavállalóknak csak 2,2%-a küld e-mailt a kolléga főnökének, hogy jelentse a másik hibáit, ami nagyon eltér a francia és a német szokásoktól, ahol az "árulkodás" sokkal gyakoribb jelenség (aránya 13,1% és 12,9%).
Legtöbbünk ismeri ezeket az irodai élet részének tekintett rossz szokásokat, melyekkel egyszerűbb együtt élni, mint megváltoztatni őket. Ha vállalkozása nem úgy van kialakítva, hogy segítse a csapatmunkát és az információk megosztását, elszalaszthatja a növekedést kínáló lehetőségeket. Vajon a munkatársak feledékenysége miatt más kollégákkal meg nem osztott információk mekkora része vezethetett volna új üzletkötésekhez, takarított volna meg költségeket vagy indukált volna új ötleteket? - teszi fel a kérdést Szabó Zsolt, a Sharp Electronics Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az együttműködés elengedhetetlen a boldog, kreatív, hatékonyabb munkaerőhöz, és a vállalatok ösztönözhetik ezt az általuk bevezetett technológiai eszközök révén. Tudjuk, hogy a megfelelő műszaki megoldások képesek megváltoztatni a munkavégzés módját, garantálva azt, hogy mindenki eléri a neki szükséges információkat.