Amikor majd azt akarjuk mérni, milyen szintre jutottak a magyar vállalatok a digitalizációban, tudnunk kell, honnan indultunk - magyarázta a világviszonylatban is ritkaságszámba menő felmérés ösztönzőit Madar Norbert, a kutatást végző GKI Digital üzletágvezetője. A reprezentatív kutatás biztató eredménnyel zárult: a hazai közép- és nagyvállalatok 44 százaléka már több mint öt éve, 80 százaléka pedig már legalább két éve foglalkozik digitalizációhoz köthető fejlesztésekkel, s ezekre átlagosan éves árbevételük 2,7 százalékát költik.
Összességében a megkérdezett cégek háromnegyedénél nyilatkoztak úgy, hogy a digitalizáció előnyös számukra; tízből kilenc vezető szerint valódi versenyelőnyt biztosít számukra, 79 százalékuk pedig további digitális fejlesztéseket is tervez a következő egy-három évben, mert úgy látják, hogy a digitalizáció jóvoltából javul cégük működési megbízhatósága és hatékonysága, jobban nyomon követhetővé válnak a szervezeten belüli folyamatok.
Mint a kutatásból kiderült, a digitalizáció és a versenyképesség kapcsolatát nem egyformán ítélik meg a nagy- és középvállalatok: míg a középvállalatok körében 42 százalék volt azok aránya, akik szerint a digitalizáció nagymértékű versenyelőnyt jelent, addig a nagyvállalatok esetében már 71 százalék. A digitalizáció nem csak jelentős fejlődési lehetőséget biztosít a vállalatok számára, hanem kiemelt fontossággal bír az ország gazdaságának versenyképessége szempontjából is - hangsúlyozta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Iskolai osztályzattal értékelve a hazai cégek 3,5-re állnak digitalizációból.