Hirdetés
. Hirdetés

A Kapsch és az MVM OVIT építik ki a GSM-R hálózatot

|

A Kapsch CarrierCom és MVM OVIT Zrt. az első ütemben a magyar vasúthálózat 905 km-es szakaszán építi ki a GSM-R hálózatot, ezt követően pedig három éves, emelt szintű garanciát vállal a rendszerre.

Hirdetés

A 13,7 milliárd forintos projekt megrendelője a NISZ Zrt., a megvalósítási szakasz 2015 végéig tart.

Hirdetés

A Kapsch és az MVM OVIT Zrt. alkotta konzorcium a következő két évben közösen építi ki a GSM-R hálózatot. Az MVM OVIT Zrt. az infrastruktúra kialakításáért felel, a Kapsch feladata a teljes körű GSM-R technológia szállítása és műszaki támogatása 3 éves időtartamra.

Az MVM OVIT Zrt. a vasútvonalak mellett létesítendő bázisállomások lefedettségének, tartószerkezetének, áramellátásának tervezését és kivitelezését fogja elvégezni. További feladatot jelent a GSM-R hálózat központi elemeinek elhelyezéséhez szükséges építészeti tervezés és kivitelezés. A sikeres megvalósítással az MVM OVIT Zrt. komoly referenciát szerez a mobilhálózat-létesítés területén, ezzel egy újabb üzleti szegmens nyílik meg a társaság számára.

 

A Kapsch által szállított kulcsrakész megoldás architektúrája skálázható és megfelelő tartalékokkal rendelkezik a következő bővítési ütem megvalósításához is, továbbá fejlett funkcionalitás és nagyfokú rendelkezésre állás jellemzi. A Kapsch a nagy kapacitású GSM-R hálózatot a 3GPP Release 4 és a legújabb generációs bázisállomás technológiára alapozva építi ki. A feladat szerves részét képezi egy modern Service Control Point mint szolgáltatásirányító központ kiépítése, ami a szolgálat teljes körű lebonyolítását támogatja. „Magyarország a földrajzi fekvése révén kulcsfontosságú szerepet tölt be az európai közlekedésben, így a megbízás számunkra is kiemelt fontosságú“ – nyilatkozta Dr. Kari Kapsch, a Kapsch CarrierCom vezérigazgatója.

Több út vezet Magyarországon át

A GSM-R technológia bevezetése Magyarországon azért is bír nagy jelentőséggel, mert az országot három páneurópai vasútvonal is átszeli. A nemzetközi vasúti forgalom zökkenőmentes működéséhez elengedhetetlen a biztonsági rendszerek együttműködése. Az Európai Unió az ERTMS (European Rail Traffic Management Systems) révén olyan szabványt alkotott, mely garantálja, hogy a nemzetközi vasúti forgalom az egységes “Control, Command and Signalling” elven működik.

Az ERTMS egyik alapvető törekvése, hogy az egyes országok külön-külön működő megoldásait egységes európai vonatrádió rendszerré fejlessze, így csökkentve a költségeket és növelve a biztonságot. A rendszer két lényeges eleme az egységes vonatbefolyásoló rendszer (ETCS, European Train Control System) és a vasúti kommunikációs GSM-R (GSM for Railway) technológia.

A Kapsch által szállított teljes körű megoldás számos alkotóelemből áll – az infrastruktúrától egészen a végkészülékekig. A nemzetközi vasúti forgalomban elengedhetetlen ezen elemek tökéletes együttműködése függetlenül attól, hogy a működő rendszer akár különböző gyártók termékeire épül.. A vasút üzemeltetői így biztosak lehetnek benne, hogy a vasúti biztonsági rendszer a belföldi közlekedésben is megfelel a legmagasabb szintű elvárásoknak, illetve egyéb ráfordítások vagy járulékos költségek nélkül a nemzetközi forgalomban is megállja a helyét.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.