2020 szeptemberében a számítógépes játékpiac 10,7 milliárd dolláros bevételt produkált, és ez 2019. szeptemberéhez képest 14 százalékos bővülés. Ezen belül is kiugróan magas a konzolos szegmens fejlődése, amely tavalyhoz képest mintegy 40 százalékkal nőtt.
A Safe Betting Sites becslése szerint a konzolos játékok globális piacának bevétele 2020-ban eléri az 57,9 milliárd dollárt, míg tavaly ez a bevétel 40,6 milliárd dollár volt. A legnagyobb pénzt az NBA 2K21 hozta, amelyet 1,9 millió példányban adtak el. A tavalyi NBA 2K20-hoz képest ez 19 százalékos növekedés. A mobilos játékok közül szeptemberben a Honor of Kings fogyott a legjobban, amely 240 millió dollárt termelt. A bevétel 96 százaléka Kínából jött. PC-n a League of Legends volt a hónap sztárja.
A SuperData Research azt jósolja, hogy a számítógépes játékok és az interaktív média forgalma 2020-ban meg fogja haladni a 124,8 milliárd dollárt. Ennek az összegnek a jelentős része az amerikai fogyasztóktól érkezik: felmérések szerint az Egyesült Államokban 244 millióan vannak olyanok, akik számítógépes játékokat játszanak, 32 millióval többen, mint 2018-ban. Átlagban heti 14 órát töltenek játékkal, míg 2018-ban ez a szám még csak 12 óra volt. Novemberre és decemberre a játékpiacon az Egyesült Államokban 13,4 milliárd dollár bevételt prognosztizálnak, ami 24 százalékos növekedés 2019-hez képest.