Elemzők szerint a Google jóval értékén felül vásárolhatja meg az online kuponok értékesítésével foglalkozó Groupont - már amennyiben valóban hajlandó kifizetni a sajtóértesülések szerint minimum ötmilliárd dolláros vételárat.
A szakértők ugyan egyetértenek abban, hogy a cég felvásárlása kivételesen kedvező helyzetbe hozná a Google-t a lokalizált hirdetések és a személyre szabott online ajánlatok piacán, ám úgy vélik, a keresőóriás a New York Times és a Wall Street Journal ?névtelen forrásai" által említett összegnél olcsóbban is hozzájuthatna egy hasonló helyzetben lévő vállalathoz.
?Semmi sem indokolja az említett összeget. Nagyon meglepődnék, ha a Google csapata igent mondana erre az ajánlatra" - jelentette ki Sucharita Mulpuru, a Forrester Research elemzője.
Karsten Weide, az IDC munkatársa is hasonló véleményen van. Véleménye szerint az üzlet megkötése ?komoly baklövés" lenne a Google részéről. ?Több milliárd dollárt invesztálni a legújabb hóbortba? Nem hinném, hogy ez lesz az új Facebook" - kommentálta a lapok értesüléseit Werde.
A 2008-ban elindult Groupon hatékony rendszert vezetett be az online kuponok értékesítésére. Az oldal számos helyi kereskedővel kötött partneri szerződéseket Amerikában és Európában, amelyek rendkívül kedvező áron kínálják termékeiket és szolgáltatásaikat a Groupon regisztrált felhasználói számára. A kedvezmények igénybevételéhez szükséges kuponok csak azután válnak levásárolhatóvá, miután elegendő felhasználó csatlakozott egy-egy akcióhoz; a Groupon valamennyi megállapodás után jutalékot kap. A cég eddig 18,1 millió kupont értékesített.