Már egészen hozzászokhattunk, hogy a mindennapjainkban használt és bevált Google termékek, úgy tűnik, sohasem fognak kijönni a bétaállapotból. Nem így a cég böngészője, a Chrome. Sundar Pichai, a Google alelnökének nyilatkozata szerint a Chrome januárban megjelenő változata már nem viseli a béta bélyeget, ezen kívül a Google dolgozik rajta, hogy OEM-ek előre installált Chrome-mal szállítsák gépeiket. Ha ezt sikerül elérnie, akkor a böngészők piaca hosszú távon ugyan, de jelentősen átrendeződhet.
A NetApplications adatai szerint október végén a Microsofté volt a böngészők piacának 71 százaléka világszerte, míg a Firefox részesedése 20 százalék körül volt. Az Apple Safarié 6 százalék, a maradék 3 százalék pedig az összes többi böngészőé. Annak, hogy bizonyos OEM-ek - és itt jó lenne tudni, hogy kikről van szó, és mely piacokon - a Google Chrome-ot teszik gépeiken alapértelmezett böngészővé, nem lesz azonnali hatása a piacra, de hosszú távon egészen biztos, hogy átrendezi a szoftverek megoszlását.
A vélemények megoszlanak azzal kapcsolatban, hogy a felhasználók mennyire tudatosan választanak böngészőt. A brit Microsoft Windowsért felelős vezetője, John Curran azt nyilatokozta a Time-nak, hogy a böngészőpiac kompetitív, és az emberek azt a böngészőt választják, amely a legjobb nekik. Ezzel szemben sokan azt gondolják, hogy a felhasználók jelentős része azt a böngészőt használja, amelyikkel a gépe érkezik.
Befolyásolhatja a piacot az is, hogy a Google dolgozik a Chrome linuxos és Apple OS X-en futó verzióján is. Ugyanakkor a Microsoft nem készül el az Internet Explorer 8-assal az eredetileg tervezett időpontra, azaz 2008 végére, hanem azt tervezi, hogy 2009 első negyedévében kijön egy RC (release candidate - kiadásra jelölt) verzióval, amit kisvártatva követhet majd a végleges is. Reálisan azzal kell számolnunk, hogy az IE8 2009 első negyedévének végén, a második elején lát majd napvilágot.
A Google viszonylag kevés erőfeszítést tett a Chrome promóciójára - a szaksajtó magától is rengeteget foglalkozott a böngészővel annak megjelenésekor -, de Pichai elmondta, hogy ez megváltozik, amint a böngésző továbblép a bétaállapotból. Ha pedig a Google úgy dönt, hogy teljes piaci súlyát bedobja a termék népszerűsítésének érdekében, az komoly hullámokat kelt majd a böngészők piacán.