Napjainkban a felhő olyan varázsszóvá vált az informatikában, amitől sokan valódi csodát várnak. A gyártók és a szolgáltatók is folyamatosan erről beszélnek, emiatt sok cégvezető azt gondolja, hogy kiemelten kell foglalkoznia ezzel a témával. Holott a felhőalapú technológia nem cél, hanem eszköz, amivel a cégeknek nem feltétlenül érdemes stratégiai szinten foglalkozniuk, elég üzleti vonatkozásban. Az infokommunikációs szolgáltató ez alapján majd tudja, hogy a megvalósításhoz milyen eszközök szükségesek.
Marton László, az Invitel Nagyvállalati és kormányzati igazgatóságának vezetője úgy tapasztalja, hogy szinte minden hazai cégnél akad olyan IT-rendszer, amely hatékonyabban működhet a felhőben. Ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy azonnal mindent át kell költöztetni a levelezéstől a komplett adatállományon át a könyvelőprogramig. Ahhoz, hogy a felhőalapú szolgáltatások valóban megkönnyítsék egy vállalkozás tevékenységét, pontosan tudnunk kell, hogy mit szeretnénk, mi is a célunk az adott fejlesztéssel, és olyan szolgáltatót kell keresnünk, amely ezt meg is tudja valósítani.
"A felhő sem csodaszer, nem nyújt mindenre megoldást, illetve sok ügyfélnél technológiai akadályok is felmerülhetnek a bevezetésnél. Ezért mindig azt kell megnézni, konkrétan milyen igényekre nyújthat megoldást ez a szolgáltatás, és azután célzottan ezekre alkalmazni. Nem az a fontos, hogy felhőben legyünk önmagában, hanem hogy egy tapasztalt cég javasolja, tervezze meg és implementálja az IT-rendszerünket, és megmondja, mi az, ami ebből felhőalapon célszerű, és mi nem. Tehát ezt is bízzuk a szakértőre" - hangsúlyozta az igazgatósági vezető.
A cégvezetőknek nem kell mindenképpen "felhőszakértővé" válniuk. Egyáltalán nem életszerű, sőt nem is szükséges, hogy például egy kereskedelmi vagy épp vendéglátásban tevékenykedő vállalkozás vezetője tisztában legyen azzal, hogyan működik ez a technológia. Ez az infokommunikációs szolgáltató dolga, aki felméri az adott cég pontos igényeit, és kidolgozza a leginkább optimális, testreszabott megoldást. Így az ügyfél hosszú távon elégedett lehet a felhőszolgáltatással, a műszaki kérdések helyett pedig még inkább az alaptevékenységére tud koncentrálni, ráadásul eközben az informatikai kiadásai is csökkennek.