Érdekes, ugyanakkor első látásra ijesztő reklámot készítettek a Microsoft mérnökei. A MakeItGreat2010.com oldalon megtalálható hirdetés ugyanis a felhasználó számára teljesen személyesre szabja az irodai programcsomag promóciós videóját, már amennyiben az illető engedélyezi, hogy a szolgáltatás hozzáférjen a Facebook profiljához.
Ha így tesz, akkor a hirdetés mögött megtalálható algoritmus körülbelül 20 másodperc alatt átkutatja az adott felhasználó személyes oldalát, hogy onnan neveket, képeket és egyéb információkat szerezzen be. Ezt követően indul csak el a videó, amelynek képkockáiban a felhasználó saját személyes élete, a közösségi oldalon megtalálható ismerősei, és más Facebook aktivitása jelenik meg. A reklám így gyakorlatilag teljesen személyre szabottá válik, ami az Office 2010 több fontos funkcióját a felhasználói profil alapján demonstrálja.
A Microsoft által készített reklám alapján elképzelhető, hogy a weben a közeljövőben több hasonló hirdetés is megjelenik majd. Az internetezők ugyanis a felmérések szerint egyre több időt töltenek a közösségi oldalakon, amellyel párhuzamosan egyre több információt osztanak meg magukról. Azaz az olyan szolgáltatások, mint a Facebook lassan a web központjává válnak, amelyre bármely külső online alkalmazás bátran építhet. Logikus módon ezt a cégek is kihasználhatják, Facebook csatlakozással a felhasználó (megosztott) életére szabva hirdetéseiket.
Természetesen ehhez elengedhetetlen, hogy a képernyő előtt ülő hozzáférést engedjen a profiljához. A trendek szerint a többség ezt bármiféle rossz érzés nélkül megteszi. Végül is csak egy klikk kell hozzá. Márpedig e módszer adatvédelmi aggályokat is felvet: jó-e az, ha egy cég számára hozzáférést engedünk a Facebook profilunkhoz, ahonnan utána bármilyen információt beszerezhet? A nem teljesen fair módon eljáró szervezetek ugyanis visszaélhetnek e hatalmukkal. Adatokat gyűjthetnek a látogatóikról, amit egy későbbi promócióban fel is használhatnak (az e-mail címünkhöz például könnyedén hozzájuthatnak így). E téren a Microsoft adatvédelmi szabályzata sem megnyugtató, ugyanis közlésük szerint az így gyűjtött információkat felhasználhatják más a redmondi szoftvercég szolgáltatásában megadott adatokkal, amit hirdetési célra is felhasználhatnak. Ezek alapján mindenki döntse el, hogy érdekes, vagy inkább ijesztő-e a Microsoft reklámja!