Nem meghatározott összegért a Facebook felvásárolta a Foursquare korábbi riválisának tartott Gowalla céget, amely hírt az austini székhelyű startup cég blogjában megerősített. Mark Zuckerberg cégének azonban nem a Gowalla szolgáltatására volt szüksége, mivel az január végén megszűnik majd, hanem a benne lévő dolgozókra, azaz a Facebook valójában tehetséges szürkeállományt vásárolt.
A Gowalla 2009-ben indult el a Foursquare direkt riválisaként. Ellenfele azonban gyorsabban tudta növelni a felhasználói bázisát, így a Gowalla lemaradt, és utazási segédként újradefiniálta magát. A megoldás az elmúlt években 10 millió dolláros tőkeinjekciót kapott, a Founders Fund, a Greylock Partners és több más angyal állt mögé.
"Két hónappal ezelőtt, a másik társalapítóval, Scottal ellátogattunk az F8 konferenciára. Teljesen lenyűgöztek minket a Facebook új fejlesztései. Néhány héttel később, mikor a Facebook felhívott minket, egyértelművé vált, hogy a csapatunkra a legnagyobb hatást a közösségi oldallal való együttműködés gyakorolta. Örömmel jelentjük be, elutazunk Kaliforniába, hogy csatlakozzunk a Facebookhoz" - írja bejegyzésében Josh Williams a Gowalla társalapítója.
A korábbi híreknek megfelelően a Gowalla adatbázisát nem vásárolta fel a közösségi oldal, azt ugyanis Josh Williams egyértelműen cáfolta. A felhasználóknak egyébként a teljes leállásig biztosítani fogják a fent tárolt személyes információk exportálását. Vélhetően e téren a Facebookra való átmentés lehetősége előkelő helyen fog szerepelni.
Adná magát, hogy a Gowalla csapata a jövőben a Facebook helymegosztó (Places) szolgáltatását fejleszti majd tovább, de nem így lesz, mivel a felvásárolt fejlesztők a hírek szerint a Timeline sikeréért dolgoznak majd. Nem ez egyébként az első eset, hogy a Facebook csak a dolgozókért vásárolt meg egy céget, s az a mögött álló termékeket pedig elpusztította. Ugyanez történt a Beluga, a Hot Potato, a Drop.io, a Snaptu, a Digital Staircase és több mint egy tucat másik cég esetén is.