Hirdetés
. Hirdetés

A Facebook-felhasználók úgy nyelik a hazugságokat, mint kacsa a nokedlit!

|

Az elnökválasztási kampány hajrájában a kamusztorik nagyobb forgalmat generáltak, mint a nagy hírszolgáltatók hírei. Az ügyben Barack Obama is megszólalt.

Hirdetés

Az elnökválasztási kampány utolsó három hónapjában a legolvasottabb álhírek nagyobb forgalmat generáltak a Facebookon, mint az összes komoly hírszolgáltató, köztük a New York Times, a Washington Post, a Huffington Post, és a NBC News vezető hírei, állapította meg a BuzzFeed elemzése.

Ezekben a kritikus hónapokban a kamuhíreket és kacsákat terjesztő oldalakról és blogokról származó húsz vezető álhír 8711000 megosztást és hozzászólást produkált, miközben a hiteles híroldalakról származó húsz vezető hír 7367000 megosztással és hozzászólással volt kénytelen beérni.

A legnépszerűbb álhírek túlnyomó többsége Hillary Clintont ekézte, és ha nem is feltétlen ezek döntötték el a választást, mindenképp befolyásolták az eredményt. Szakértők szerint ezért a Facebooknak kötelessége lenne fellépni a felhasználók dezinformálása ellen.

A közösségi hálózatokat elárasztó manipulatív hazugságokkal Barack Obama is foglalkozott. A leköszönő elnök úgy fogalmazott, hogy ha az emberek nem tudnak különbséget az igaz és a hamis információk között, ez veszélyezteti a demokrácia működését.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.