Az elnökválasztási kampány utolsó három hónapjában a legolvasottabb álhírek nagyobb forgalmat generáltak a Facebookon, mint az összes komoly hírszolgáltató, köztük a New York Times, a Washington Post, a Huffington Post, és a NBC News vezető hírei, állapította meg a BuzzFeed elemzése.
Ezekben a kritikus hónapokban a kamuhíreket és kacsákat terjesztő oldalakról és blogokról származó húsz vezető álhír 8711000 megosztást és hozzászólást produkált, miközben a hiteles híroldalakról származó húsz vezető hír 7367000 megosztással és hozzászólással volt kénytelen beérni.
A legnépszerűbb álhírek túlnyomó többsége Hillary Clintont ekézte, és ha nem is feltétlen ezek döntötték el a választást, mindenképp befolyásolták az eredményt. Szakértők szerint ezért a Facebooknak kötelessége lenne fellépni a felhasználók dezinformálása ellen.
A közösségi hálózatokat elárasztó manipulatív hazugságokkal Barack Obama is foglalkozott. A leköszönő elnök úgy fogalmazott, hogy ha az emberek nem tudnak különbséget az igaz és a hamis információk között, ez veszélyezteti a demokrácia működését.