A Change Wave Research kedden adta ki közel ezer vállalat bevonásával készült, a vállalati informatikai eszközök beszerzésével foglalkozó elemzését. A felmérés adatai szerint a magánfelhasználókhoz hasonlóan a cégek is az iPadet preferálják: a következő negyedévre éppen tízszer annyit rendeltek az Apple eszközéből, mint más gyártók hasonló termékeiből.
A felmérésben résztvevő cégek IT-vásárlóinak 84 százaléka nyilatkozott úgy, hogy mindenképpen iPaddel szeretné felszerelni a munkatársait; ez a tavaly novemberben mért 77 százalékos részesedéshez képest hétszázalékos növekedést jelent. „Az Apple iPadje sosem látott népszerűséget ért el az üzleti felhasználók körében” - összegezte a kutatás eredményeit blogbejegyzésében a Change Wave Research.
A felmérésből kiderült, hogy idén április és június között a válaszadó cégek valamivel több mint egyötöde, 22 százaléka tervez nagyobb mértékű tabletvásárlást. Az Apple félresöpörte a vetélytársakat; valamennyi konkurens gyártó részesedése visszaesett: a Samsungé például tízről nyolc százalékra.
A cupertinóiak tarolásának csak az Amazon Kindle Fire-je tudott többé-kevésbé ellenállni, és megtartani a maga novemberben mért, szerény hatszázalékos részesedését az enterprise ügyfelek körében; a Samsung mellett az Asus, a Hewlett-Packard, a Dell, a Lenovo, a Motorola és a Research in Motion is piacot vesztett.
A ChangeWave szakértői szerint az iPad elsősorban a kiemelkedően magas felhasználói elégedettségnek köszönheti a sikerét: a tavaly novemberi felmérés válaszadóinak 74 százaléka „nagyon elégedett” volt a termékkel.