Hirdetés
. Hirdetés

A Bing trükkjei sújtják a Google-t?

|

A comScore szerint jön fel a Bing és a Yahoo, de még a piackutató cég is kételkedik az eredményében.

Hirdetés

A comScore adatai szerint a tengerentúlon a Bing és a Yahoo a Google kárára ismét növelni tudta a piaci részesedését. Május végére a Microsoft keresője 12,1 százalékra tudta felduzzasztani piaci súlyát az áprilisi 11,8 százalékról, míg a Yahoo 17,7 százalékról 18,3 százalékra ugrott egy hónap alatt. Növekedésüknek a Google volt a kárvallottja, amely 64,4 százalékról 63,7 százalékra zuhant vissza május végére. A számok beszédesek, ám jelen esetben a comScore szerint sem biztos, hogy érdemes azokat komolyan venni.

 

 



Az Egyesült Államokban mérvadónak tekintett piackutató cég ugyanis a saját adatait is megkérdőjelezi. Elmondásuk szerint egyáltalán nem biztos, hogy a Bing és a Yahoo részesedése a hagyományos keresések terén növekszik. A comScore szerint ugyanis a Microsoft és a Yahoo megoldásának komoly segítséget jelent az, hogy a két szoftveróriás egyaránt hivatkozik keresőire a népszerű tartalomszolgáltató oldalain (MSN.com és Yahoo.com), amelyeket egyébként a tengerentúli felhasználók jelentős része látogat.

Mi ezzel a gond? Az, hogy például az MSN.com oldalán elhelyezett "Népszerű keresések" dobozra kattintva a Bing jelenik meg, amelyet a comScore habár találatnak számol, az minőségében mégis elkülönül a hagyományos kereséstől. Logikusan ugyanis nem mindegy, hogy valaki valóban információ kutatni megy-e a Bingre, vagy csak a szövegdobozon keresztül téved át rá. Első esetben ugyanis konkrét dolgot keres, míg a második esetben ez nem mondható el. Ez a hirdetők számára sem elhanyagolható különbség, mivel míg az első változatnál érdemes a "szponzorált hivatkozásukat" elhelyezniük, addig a második esetben nem. Márpedig a keresők piaci részesedése egy olyan adat, amellyel a hirdetők komolyan számolnak.

A fenti okokból Cameron Meierhoefer, a comScore vezető elemzője a piackutató cég hivatalos blogjában bejelentette, hogy még az év vége előtt megváltoztatják az adatgyűjtő eszközüket, hogy az képes legyen különbséget tenni a hagyományos keresés, és a tartalomszolgáltatáson keresztül érkező találatok között. Amíg ez meg nem történik, addig a ComScore havi jelentéseit érdemes feltételesen kezelni, mivel jelenleg a piackutató cég sem tudja pontosan, hogy a hagyományos keresések területén pontosan mekkora a Bing, a Yahoo és a Google részesedése.

 

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.