A közösségi munkavégzés lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy a világ különböző országaiban szétszórt irodáit virtuálisan összevonja, egységesítse az üzleti folyamatokat és közös információs bázist teremtsen. A téma szakértői szerint a közösségi üzlet modellje nem pusztán az együttműködést jelenti, hanem az üzleti működés folyamatos elemzéséből adódó tapasztalatokat, a munkavégzés mobilitását és rugalmasságát is.
Az IBM Connect konferencián olyan megoldásokat mutattak be, melyek ehhez a közösségi modellhez teremtenek biztos technológiai hátteret.
A korábban Lotus Notes néven ismert szoftver, az IBM Notes 9 Social Edition, korszerű felhasználói felülettel támogatja a „Social Business” elvárásait, míg az IBM Traveler 9 - a kibővült platformtámogatásnak köszönhetően - a szerver oldali komponensek futtatását IBM iSeries, Windows 2012, RedHat 6 vagy SUSE 11, 64 bites rendszereken is lehetővé teszi.
Az IBM Connections 4.5 verziójában a dokumentumkezeléshez kapcsolódó új szolgáltatások kínál, az IBM Sametime N pedig új videómotor segítségével támogatja a virtuális tárgyalásokat. A Google dokumentumkezelő eszközei által kijárt út tapasztalataira épít az IBM új, webes dokumentumkezelő megoldása is, az IBM Docs, aminek natív mobilos felülete is van.