Az EU Kids online II. felmérést 25 európai államban, országonként ezerfős mintán, 9 és 16 év közötti fiatalok és szüleik megkérdezésével végezték el; a munkát a London School of Economics (LSE) koordinálta. Tízből hét hazai fiatalnak van profilja legalább egy közösségi oldalon, és ezeknek több mint fele bárki számára nyilvános, névvel, fényképpel és életkor megjelölésével. A gyerekek ötöde számolt be arról, hogy érte zaklatás az interneten keresztül.
Az Eruditio Oktatási Zrt. szervezésében több mint húsz helyszínen rendezték meg a harmincórás képzést, amelynek célja az volt, hogy ezeket a témákat beépítsék az iskolai nevelő-oktató munkába, és olyan élményalapú foglalkozásokat tartsanak, amelyek révén fejleszthető a diákok médiatudatossága. A cég a médiahatósággal együttműködve mintegy ötszáz tanárt készített fel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megrendelésére az internet térnyerése jelentette iskolai feladatokra.