30 millió dollárért - jelenlegi árfolyammal számolva körülbelül 6 milliárd forintért - az amerikai UberMedia felvásárolhatja a brit TweetDecket - írja a Financial Times. Azon brit fejlesztőcéget, amelynek az ingyenes Twitter és Facebook kliensét 2008 óta összesen 20 millióan töltötték le világszerte.
A londoni Old Street régió technológiai klaszterének - amelyet a brit Szilícium-völgynek szánnak - kirakatcégéért 25-30 millió dollárt fizetnek ki, amelynek köszönhetően a startup cég mögött álló kockázati befektetők - az Accelerator Group, a Betaworks és a ProFounders Capital - hamar visszakaphatják a két évvel ezelőtti 3,5 millió dolláros invesztíciójukat.
Vazallus Twitter birodalom épül?
A TweetUp megoldásáról elhíresült UberMedia egyébként része a Bill Gross, kaliforniai kockázati befektető által alapított Idealab inkubátor műhelynek. Gross korábban annak az Overture cégnek volt a vezetője, amely elsőként használta egy internetes keresőnél az átkattintás alapú hirdetési formát. Később ötlete a Google sikerének alapjául szolgált, amely mellett a szakember 1,6 milliárd dollárral gazdagodott, mikor cégét felvásárolta a Yahoo még 2003-ban.
Az UberMedia egyébként az elmúlt hetekben több felvásárlással hívta fel magára a figyelmet. Bekebelezték azon UberTwitter és az EchoFon cégeket is, amelyek a Twitter kliensükről váltak ismerté. Bill Gross célja ezek alapján egyértelműnek tűnik, ám kérdés, hogy a mikroblog szolgáltatás új felülete mellett nem-e törik meg a külső kliensek népszerűsége.