A GVH csütörtöki közleménye szerint a szélessávú mobilinternet-szolgáltatás 2007-es népszerűsítése során a távközlési szolgáltató néhány reklámjában nem tájékoztatott arról, hogy a havi ötezer forintért reklámozott szolgáltatás csak akkor vehető igénybe, ha az ügyfél két éves hűségnyilatkozatot ír alá. A versenyhatóság megítélése szerint a hűségnyilatkozat megkövetelése lényeges információ a fogyasztó számára, hiszen az ilyen módon megkötött szerződést csak kedvezőtlen feltételekkel mondhatja fel. A hűségnyilatkozat tehát alkalmas a fogyasztó "időszakos fogva tartására", mert megnehezíti a szolgáltatók közötti váltást.
A Vodafone hirdetéseiben azt sem mindig közölte a fogyasztókkal, hogy ha a mobilinternetes ügyfél 5 gigabájtnál több adatot tölt le egy hónap alatt, akkor a szolgáltató jogosult az előfizetést átváltani egy másik tarifacsomagra. A reklámokból nem derült ki minden esetben az sem, hogy a hirdetett szolgáltatás nem vehető igénybe a Vodafone teljes mobilhálózatában, csak azokon a helyen, ahol van 3G-s lefedettség, miközben volt reklám, amely egyenesen arról tájékoztatott, hogy a szélessávú mobilinternet-szolgáltatás bárhol elérhető - közölte a GVH.
A bírság összegének meghatározásakor enyhítő körülményként vette figyelembe a GVH, hogy az ügyfelek a szerződéskötés előtt megismerhették a pontos feltételeket, valamint hogy a Vodafone elismerte a jogsértést. A távközlési szolgáltató vállalta, hogy a hűségnyilatkozattal kapcsolatos fogyasztóknak szóló tájékoztatóit átalakítja.