A GVH szerint a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. a 2009. július 13. és 2009. szeptember 10. között megtartott "Nyári SMS promóció" elnevezésű játékával kapcsolatban folytatott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot.
A hivatal szerint a promócióban a Vodafone által megküldött tájékoztató SMS alapján a fogyasztók arra következtethettek, hogy egy egyszerű játékban vehetnek részt. A játékban való részvételhez csak egy emelt díjas (250 forint) SMS-ben el kell küldeni a "NYARALÁS" szót. A fogyasztóknak azonban nem volt tudomásuk arról, hogy a Vodafone egy, az SMS-ben közöltektől eltérő (regisztrációt megkövetelő, tudásalapú kérdések megválaszolását igénylő stb.) játékot tart.
A tájékoztatás megtévesztő jellegére mutat rá az is, hogy a NYARALÁS szót 250 Ft ellenében megküldő fogyasztók igen jelentős része nem regisztrált a játékban, vagyis semmilyen sorsoláson sem vett részt. Ezenkívül akadt olyan SMS is, amely alapján a fogyasztók azt gondolhatták, hogy minden nap esélyük van egy nyaralás és egy nyaraló megnyerésére. Ezzel szemben a fogyasztó csak egyetlen napon nyerhetett nyaralást akkor is, ha naponta elküldték az emelt díjas üzenetet.
A GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a Vodafone-nal szemben korábban már több alkalommal állapították meg, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, de súlyosbító körülmény volt az is, hogy a cég megtévesztő reklámjaival a fogyasztók igen széles körét érte el közel két hónapig.
Enyhítő körülménynek bizonyult például, hogy a Vodafone egyes kommunikációs eszközein törekedett a teljes körű információ megadására, az akció megindítását követően pedig igyekezett javítani kereskedelmi kommunikációin.
A döntésről bővebben itt olvashat.