Mindez azért jelentett kihívást az IT-biztonsági cégnek, mert ezt a két területet igen mostohán kezelte a hazai kormányzat 2012-ben. Ennek ellenére 15 százalékos bevétel-növekedésről tudott beszámolni Vándor, elsősorban az appliance-értékesítéseknek köszönhetően, melyek a teljes hálózatbiztonsági értékesítés kétharmadát adták. Kérdésünkre a szakember elmondta, hogy noha igazán óriási rendszerek hazánkban nincsenek, olyan ügyfelük van, ahol több mint 10 ezer hálózati végpontot felügyelnek Check Point eszközökkel; az 5 ezernél több végpontú hálózatot működtető ügyfelekből pedig több is található a cég partnerei között.
A hazai ügyfelek meggyőzésében komoly szerepet játszik a vállalat 3D Security Toolja, mely egy olyan blackbox megoldás, amit a Check Point ingyenesen biztosít az érdeklődők számára. Ennek az eszköznek a vállalati hálózatra való csatlakoztatásával monitorozhatóvá válik az adatforgalom, amivel megállapítható a rendszer esetleges fertőzöttsége és annak szintje. A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint komoly kihívások elé néznek a magyar(országi) vállalatok: a Check Point rendszermérnöke, Csósza László szerint az eddigi vizsgálatok során még sosem akadtak olyan hálózatra, ahol ne találtak volna valamilyen, biztonsági szempontból aggályos aktivitást.
Technológiai szempontból idén az egyik legfontosabb területet a felhő-alapú informatikai megoldások jelentették; az informatikai felhő és a fizikai környezet megóvása a rosszindulatú támadásoktól egyformán fontos a vállalati informatikai rendszerek védelmében. Ebben a körben a Check Point az év legelején jelentette be, hogy biztonsági gateway termékei az Amazon Web Services-en (AWS) keresztül is elérhetőek, aminek köszönhetően a védelmi megoldások teljes körével – a Check Point Software Blade-ekkel, mint például a Firewall, az Intrusion Prevention, az Application Control, az URL Filtering és így tovább – a szervezetek biztonsági rendszerének egésze kibővíthetővé vált az informatikai felhőkre.
Hasonlóan fontos téma volt az együttműködésen alapuló fellépés a rosszindulatú programokra, botokra és más, különösen veszélyes fenyegetésekre alapozó cyberbűnözők ellen. Ennek kapcsán a Check Point tavasszal jelentette be a Check Point ThreatCloudot, mely a fenyegetéseket érzékelő rendszerek globális hálózatából származó adatokat gyűjti össze és az ezen alapuló információkat teszi elérhetővé a különböző helyeken működő gateway-ek számára. A megoldás több mint 250 millió cím elemzésével történő bot-azonosítás, 4,5 millió malware aláírás, valamint 300.000 fertőzött site adatai alapján működteti az új Anti-Botot és az Antivirus Software Blade-eket.
A vállalati biztonság területén nyújtott megoldásait a Check Point az év végén egy új szolgáltatáscsomaggal egészítette ki: a Check Point ThreatCloud Security Services segít a különböző hálózatok legösszetettebb fenyegetésekkel szembeni védelmében; a 7x24-ben elérhető, szakértő támogatást nyújt bármilyen típusú támadás esetén. Az új szolgáltatások közvetlenül az ügyfelek biztonsági gateway-eit ellenőrzik és a Check Point ThreatCloud biztonsági intelligence infrastruktúrán alapulnak.
A vállalat emellett folytatta Software Blade Architecture megoldásai fejlesztését, bővítését is, például a több mint 100 új biztonsági képességet tartalmazó R75.40-nel, és az ahhoz kapcsolódó Check Point GAiA egységesített, valamennyi biztonsági gateway-t és software blade-et támogató biztonsági platformmal.