Homlokráncolásra okot adó spekulációval állt egy Microsoft ügyeire specializálódott piaci elemző, ugyanis Rob Enderle szerint a Windows 8 és Windows RT reklámkampányára globálisan akár 1,5–1,8 milliárd dollárt (~323-387 milliárd forintot) is költhet a redmondi szoftvercég.
Az elemző szerint az összeg reális, hiszen az új operációs rendszer a rengeteg újdonsága miatt óriási rizikót jelent a Microsoft számára. A Windows a redmondi cég bevételeinek 26 százalékáért, míg a profitjának 42 százalékáért felelős, így a sajtósoknak mindent meg kell tenniük a felhasználók érdeklődésének felkeltésére, a prekoncepcióik ledöntésére, és természetesen az általános oktatásukra.
Ettől függetlenül a fenti összeg meglehetősen hajmeresztőnek tűnik, ám mint a SlashGear is rámutatott, a Microsoft 1994-ben 200 millió dollárt költött a Windows 95 reklámkampányára, amely inflációval együtt ma olyan 310 millió dollárt jelent. Ezen felül a Windows Mobile hírverésének büdzséje 500 millió dollár körül volt, míg a gyakorlatilag megbukott Zune lejátszó marketingje 300 millió dollárral rövidítette meg a céget.